Scoliose miep meld zich 
Ik heb ook een scoliose,hij is niet echt heel overdreven,ik heb een bocht in mijn onderrug zitten,en tussen mijn schouderbladen.
En ja ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen,maar,als je,je rug van de zijkant bekijkt,heb je zo lichte holling onder aan je rug,en boven aan je rug een bolling.maar die holling en die bolling die komen bij mij sneller achter elkaar aan dan bij een normaal persoon,dus ik kan nooit mijn rug goed strekken,en ik ben vrij zwak in mijn onderrug dus met middengangen,wil ik nog wel eens hangen omdat ik mij dan niet kan opvangen.
Ook heb ik heupdyslasie.
ik ben er achtergekomen toen ik 11 a 12 jaar oud was,ik heb er niet echt problemen mee gehad,alleen soms als me paard moeilijk word/is kan ik er minder makkelijk tegen ingaan,omdat me rug dat protesteerd.
Ook heb ik volgens mijn therapeut een niet mee bewegende wervel in mijn rug zitten,tussen mijn schouderbladen en die voel ik vrij regelmatig,dat steekt.
alleen bij mijn paard merk ik tot nu toe niks,alleen als mijn bekken scheef stonden dan stond de staart van mijn paard ook scheef,en zodra ik van mijn manuel arts terug kwam en ging de dag erna rijden,was de scheve staart ook verdwenen.
ik rij verder ook in wedstrijd sport,mijn cijfer voor houding lijdt er niet onder.
Een meisje die ik ken,die kreeg altijd een 4 of 5 omdat zij ook niet recht kon zitten,heeft toen een dokters verklaring gehaalt en bij de papieren van de pony in gedaan,sins dien krijgt ze 7ens en 8ten.
dat meisje heeft/had ook een korset,zij kan haar boven lichaam ook niet goed strekken