Bit met appelsmaak....ervaringen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Bit met appelsmaak....ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:13

Wie rijdt er met een bit met appelsmaak, waarom en wat zijn je ervaringen. Helpt het of niet ??

Karenenditty

Re: Bit met appelsmaak....ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:14

ja goed bit en prettig omdat mn paard er beter op reageerd. geen getrek of 100 kg in mn armen meer. kan dus helpen maar verschild per paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:15

is een fijn bit maar of het kelpt weet ik niet de pony van een vreindin die kauwt er wel lkkr op

thafalonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:09

Hoi,

In het verleden reden wij altijd onze jonge paarden op deze bitje tot dat..........

Ik zweerde bij de appel bitjes totdat ik er achterkwam bij een paard waar een x gigantisch veel bloed uit zijn mond kwam.
Als de paarden lekker gaan sabbelen op de bitjes of kouwen, dan gaat het plastic van het bitje kapot en ontstaan er zeer scherpe puntjes, die de paardenmond flink kunnen beschadigen.

Nu rijden wij onze paarden met andere bitten.
Mijn advies is gewoon lekker blijven rijden met dit bit als je paardje er fijn op loopt, maar controleer iedere dag of er geen scherpe puntjes aanzitten, want zou toch vervelend zijn voor je paard.

Bij mij is het voorgekomen met 3 verschillende appel bitjes, dus controleer iedere dag.

Groetjes en nog verder succes ermee

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:20

oe dat wist ik niet, ik ga idd eff opletten op scherpe puntjes.....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:21

ik moest een paard rijden voor de verkoop die daar mee gereden werd omdat hij zo moeilijk was in z'n mond, nu vind ik dat onzinnig -sorry- en heb er direct een dubbelgebroken trensje in gegooid, en merkte geen verschil, het was met dat paard gewoon een kwestie van rijden, maar weet niet hoe andere dat ervaren,

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:23

Me vorige verzorgpony had ook zoon appelbitje, kouwde er goed op alleen was dat bitje er niet voor gemaakt. Kwamen idd scherpe randjes aan en zag er na ongeveer 2 weken niet meer uit! Voor mij geen appelbitjes meer...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:33

Ik heb ook een tijdje een 4-jarige met een dubbelgebroken appelbitje gereden. Het paard was een beetje 'dood' in de mond, wilde niet echt kauwen. Met dit bit wel en hij schuimde er ook lekker op.

susaronald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:35

die van mij vond het ook heerlijk en rij er vaak mee

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:36

Hmm.. als er scherpe puntje aan komen kan je net zo goed appelsap over een nromaal bit doen voordat je gaat rijden Nagelbijten / Gniffelen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:36

Fijn bedankt voor jullie reactie, ik denk niet dat ik zo'n bitje nu aanschaf. Dat het zo snel stuk gaat en wondjes in de mond geeft is helemaal griezelig. Ik blijf lekker bij het oude ! Haha!