Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:Ga in draf op de hindernis af..
Toverheks schreef:Als ik jou was, zou ik eerst je pony onder controle hebben voordat je aan wedstrijden gaat denken
Somebitch schreef:Ben het met je eens toverheks.
Is de dressuur wel goed?
lianne__ schreef:probeer eerst eens een poos uit draf!
en als dat goed gaat, kun je het uit de galop gaan proberen.
dat je vlak voor de hindernis aanspringt in galop.
probeer in het de training ook veel te schakelen in galop! zorg dat je dan controle hebt.
dan lukt het straks ook naar de hindernis toe!
ook een tip: als jou paard zo hard gaat naar de hindernis.
zet het paard eens stil! je moet zorgen dat je de baas bent ook voor een hindernis.
en het ging wel goed als iemand anders op je paard reed?
vraag die eens om hulp, en als je alleen aan het rijden bent, vraag dan iemand die je wil helpen met aanwijzingen geven. desnoods een stalgenootje.
ik hoop dat je er wat aan hebt
succes
maar ook als er iemand anders op rijd gaat het fout
. _die van mij croste vroeger zelfs naar een gewoon balkje toe en sprong er dan over
Na oefening gaat dat wel prima
_ Wat ik deed (want ben nu vooral met dressuur bezig)/ zou doen is je paard er in een rustige draf naar toe laten gaan en pas vlak voor de hindernis in galop gaan. Dat stukje galop bouw je dan rustig uit en op de duur moet ze het wel door hebben denk ik? Als ze echt begint te crossen, gewoon een kleine volte draaien/naar stap gaan of zelfs stil zetten. Jij bent het die beslist hoe snel je paard moet gaan, niet zij. lianne__ schreef:net zo als tommie6600 zegt
en ik ook al heb gezegt,
veel overgangen, en vaker stilzetten na of voor de hindernis! het werkt echt.
ik heb zelf namelijk ook zo'n racemonster.
die ik nu veel beter kan houden.
ik kan nu ook schakelen voor een hindernis,
wat voorheen onmogelijk was!
oefening baard kunst!
en onthoud dit: je bent er nog lang niet hoor
hier gaat veel tijd in zitten!
dit is geen kwestie van een paar dagen!
heel veel succes

xKayleighx schreef:Toverheks schreef:Als ik jou was, zou ik eerst je pony onder controle hebben voordat je aan wedstrijden gaat denken
Tuurlijk, maar jij zegt gewoon in draf erop af, maar als ik niet in galop kan heb ik haar toch niet onder controle
Urko schreef:Mijn pony is ook sterk en erg snel op de sprong. Ik moet dit heel simpel oplossen door stil te zitten in het zadel, opvangen met mijn BENEN en vooral van m'n binnenteugel afblijven. En geloof het of niet, in 2 lessen heb ik een super braaf en voorwaarts springpaard, erg grettig op de sprong en daar hebben we nog goed gebruik van gemaakt ook
als je hem/haar goed onder controle hebt, is ze erg snel en weigert ze bijna nooit!!

. Het is ook wel erg vreemd dat ze dan zo snel gaat enzo want als ik dressuur met haar
. Dressuurmatig kan ik erg goed overweg met haar maar volgens mij vindt ze springen alles errond nu eenmaal leuker
.