Warming up oefeningen voor de ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piposansjo

Warming up oefeningen voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 19:20

Hallo allemaal,

Welke oefeningen doen jullie allemaal om je eigen spieren los te maken voordat jullie gaan rijden. Vooral de rugspieren vind ik hiervoor belangrijk.

Anoniem

Re: Warming up oefeningen voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:48

Uhm... eigenlijk doe ik dat helemaal niet Clown

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:14

Dat is idd raar dat wij van te voren ons paardje loswerken, maar de meeste ruiters zichzelf niet ff los maken. Ik doe het ook niet eerlijk gezegd. Eigenlijk moeten wij als ruiters dat ook gewoon doen! Wie doet er mee? Tong uitsteken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:38

Het enige dat ik doe is instappen naast mijn paard. Op die manier loop ik ook mijn eigen spieren een beetje warm. Rugoefeningen vooraf? Zelden. Alleen als ik het gevoel heb dat mijn rug wat stijf is. Dan rol ik mijn rug een aantal keren af (dus kin op de borst en steeds een stukje lager mijn rug buigen), draaien in mijn taille, draaien met mijn bekken, op mijn rug liggen en mijn knieën naar de borst trekken, etc. Maar zoals gezegd doe ik die oefeningen vrij weinig.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:41

Ik doe het ook niet, maar eigenlijk zou ik het wel moeten doen Vork . Volg dit even, eens kijken of iemand leuke oefeningen heeft!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:49

whaha zie je het al voor je, sta je op concour gaat iedereen even een warming up doen *LOL*
en rek....en strek *LOL*

nu even ontopic:
het is idd best apart dat wij ruiters/amazones zelf geen warming up doen terwijl we onze paarden wel loswerken Clown
nja meestal heb ik er al wel een warming up opzitten(naar me paarden toe fietsen Clown)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:39

Flink poetsen Knipoog

Maar idd raar dat we ons paardje wél warmlopen, en onszelf niet..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:57

NaNi schreef:
Maar idd raar dat we ons paardje wél warmlopen, en onszelf niet..

O.a. daarom stap ik dus naast mijn paard een minuut of 10 in. Dan heb ik ook meteen door in wat voor stemming hij verkeerd en doordat hij tijdens het instappen al wat ontspant kan ik hem ook wat makkelijker aansingelen voordat ik opstap.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:47

Doe je dat echt? Haha!
Ik heb trouwens in de stal al wel door welk paard ik die dag onder me kont zal hebben Tong uitsteken
Ik loop trouwens al 10 minuten naar het land heen en terug en heb dan al 10 keer de stal rond gelopen en alle paarden en andere dieren gedag gezegd, dus wat dat betreft heb ik die warming-up dan al gehad.
En in de winter 10 minuten naast je paard lopen in de buitenbak.. brrr... Clown

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:13

Ja, dat doe ik echt. En ik heb altijd hetzelfde paard onder mijn kont: n.l. die van mijzelf. Verder heb ik de luxe van een binnenbak waar ik kan rijden Knipoog En als je werkelijk goed doorstapt zodat jouw paard niet hoeft te slenteren dan krijg je het niet zo snel koud hoor!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:23

BrankaZ schreef:
Ja, dat doe ik echt. En ik heb altijd hetzelfde paard onder mijn kont: n.l. die van mijzelf. Verder heb ik de luxe van een binnenbak waar ik kan rijden Knipoog En als je werkelijk goed doorstapt zodat jouw paard niet hoeft te slenteren dan krijg je het niet zo snel koud hoor!

Ik bedoelde met 'weten welk paard ik die dag onder mn kont zal hebben' het karakter van het paard dat ik rij Vingers aflikken dat wil nog wel eens verschillen per dag.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:28

Tja, mijn paard kan in zijn stal erg relaxt zijn en tijdens het poetsen wat zien en gaan staan knorren of snuiven. Of hij staat in de poetsplaats al ongeduldig te schrapen met zijn hoeven. Andersom kan ook, hij komt fris zijn stal uit en lijkt in de poetsplaats al te staan slapen.
Dan geef ik hem en mijzelf toch graag de tijd om in de bak even te klimatiseren. Dus wat rustiger te worden als hij hyper is of juist wat op gang te komen. Mij bevalt dit prima. Het kost wat tijd, maar ik kan daarna wel vlotter aan de slag omdat wat velen onder het zadel doen door mij al naast het paard is gedaan: instappen. En bovendien zijn mijn spieren dus ook wat opgewarmd.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:35

Bij mijn stage reden we nadat we de stallen uit hadden gemest.

Dus de stagebegeleidster zei dat we even de armen / rug / nek los moesten maken.

Met je armen rondjes / nek draaien en even draaien met je rug.

Haha!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:08

uhm ik doe het eigelijk nooit Clown ik heb het ook nooit iemand zien doen ofzo Tong uitsteken maar het is toch logischer dat het paard een warming up krijgt,ik bedoel je paard doet het meeste werk.wij zitten er alleen maar op Vork

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:15

Ik stretch mezelf wel als ik sochtends (wedstrijd) ga rijden.
Later op de dag eigenlijk niet, dan ben ik al losser heb ik het idee