springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josje_pien

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:14

heej allemaal
ik heb mijn verzorgpony zelf leren springen maar nu heb ik een probleem met haar
als ik een paarkeer over de zelfde hindernis ben geweest let ze niet meer zo op en tikt ze na 5 keer de balk er af
hebben jullie tips om dit te verkomen of om het te verbeteren?
kus josje_pien

grobo

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:15

Hoe groot is je verzorgpony en hoe hoog heb je de hindernis staan?

Als een hindernis te laag staat hebben ze na een paar keer geen aandacht er meer voor....(waarom zou ik hiervoor mijn benen optillen?)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:31

Misschien moet je het springen wat uitdagender maken, na een aantal keer over een zelfde hindernis gegaan te zijn kan het de zoveelste keer inderdaad minder spannend zijn. Varieer eens door wat meer hindernissen neer te zetten, zodat je niet elke keer over dezelfde hoeft. Dan kun je de hindernissen ook in afwisselende volgorde springen. Dan kun je ook tussen hindernissen bv varieren met het aantal galopsprongen en wendingen.

Djerey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:34

ik denk ook dat ze het niet meer interessant vind. Herhaling is natuurlijk goed maar het moet leuk blijven voor je pony. Probeer gewoon zoveel mogelijk verschillende sprongen te maken. Van de andere kant aanrijden. Even tussen door wat dressuren. Dan is het interessant.

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:38

juist en als je nog meer hindernissen hebt, dan kun je daarmee ook afwisselen.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:55

Probeer idd de hindernis wat intressanter te maken, zo verliest de pony haar concentratie niet.
Verander regelmatig van hoogte en plaats wat meer hindernissen.
Ook niet de hele tijd springen, tussendoor even wat anders doen.

Succes nog hé!

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:57

Bienotje schreef:
Misschien moet je het springen wat uitdagender maken, na een aantal keer over een zelfde hindernis gegaan te zijn kan het de zoveelste keer inderdaad minder spannend zijn. Varieer eens door wat meer hindernissen neer te zetten, zodat je niet elke keer over dezelfde hoeft. Dan kun je de hindernissen ook in afwisselende volgorde springen. Dan kun je ook tussen hindernissen bv varieren met het aantal galopsprongen en wendingen.

deze is heel handig. heb ik ook geprobeerd en het ging geweldig! Afgod

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:27

Hang een oude jas /oude ponydeken over de bovenste balk van de hindernis. Daar wordt het ook weer uitdagender van.
Daarnaast zou je ook 2 plastiek tonnen net aan de binnenzijde van de staanders plaatsen. Gevolg is niet alleen dat de doorspringgedeelte kleiner wordt maar dat je pony waarschijnlijk eerder gaat springen.
Let dan wel op de rijrichting zodat de balken er wel eraf kunnen vallen.

Heb je ook al een oxertje, in-uitjes, waaier, spin geprobeerd?

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:25

josje_pien schreef:
heej allemaal
ik heb mijn verzorgpony zelf leren springen maar nu heb ik een probleem met haar
als ik een paarkeer over de zelfde hindernis ben geweest let ze niet meer zo op en tikt ze na 5 keer de balk er af
hebben jullie tips om dit te verkomen of om het te verbeteren?
kus josje_pien

5 keer de hele tijd over dezelfde word ook wel een beetje saai Knipoog maak het (zoals ze hier al zeggen) een uitdaging voor je pony. om de paar keer ietsje hoger of misscihen meerdere sprongen zetten als dat kan Lachen

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:30

ik ben het met de rest eens, de sprongen varieren en dan vind je pony het al leuker worden

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:37

Daar heb ik af en toe ook last van. Verander inderdaad de sprong . Nu heb ik nog maar 1 hindernis dus ik verander het van een kruisje naar een steiltje ect.
Maar bij mij lag het er ook aan dat springen nog vreemd voor haar was en ze dat nog niet zo lang vol kon houden. Nu heb ik wat vaker met haar gesprongen en nu kan ze het alweer wat langer volhouden Lachen .

[edit] Spelfout