Aan de teugel lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Aan de teugel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:59

Hoi,

Een verzorgpony van mij wilt met touwtjes onder het longeren en onder het rijden wel naar beneden lopen, maar zodra die touwtjes weg zijn wilt ze eigenlijk helemaal niet.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit zonder touwtjes ook gebeurd?
*Overigens ben ik nog niet zo heel lang met de touwtjes bezig. Net een stuk of 10 keer gedaan ofzo.

En ik zat net te denken, aan de teugel lopen, noemen ze ook wel eens anders, hoe was dat ook al weer?
* Ik kan het vaak niet hebben als ik iets wat ik in me hoofd haal, niet weet! Vork

Iig alvast bedankt.

miesie22

Re: Aan de teugel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:02

Nagevenlijk lopen of ik noem het ook wel naar beneden lopen.

Ik doe dat soort oeveningen ook wel eens maar ik ben nu bezig met onder het ade naar beneden laten lopen want dan loopt mijn pony heel ontspannen!!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:02

Sorry oefeningen Clown

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:05

Jouw handen kan een paard/pony vaak makkelijker tegenin komen als tegen touwtjes. De druk die touwtjes geven is vaak veel constanter. Over aan de teugel/naggeeflijk lopen is een centraal topic viewtopic.php?f=8&t=539775

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:09

ik zou zoiezo niet met touwtjes gaan rijden. gewoon longerenmet.. en rijden zonder.. probeer tijdens het longeren van achter dus met de zweep het paard goed voorwaarts te houden.. als je tijdens het rijden je handen ook constant op gelijke druk hebt en van achter blijft rijden zal hij ook zakken.. maar je handen ontspannen zodra hij lekker nageevlijk loopt!
en les nemen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:10

nageeflijk = wanneer het paard de hand volgt, in de meeste gevallen loopt het paard enkel afgebogen.

Verder ben ik tegen touwtjes/hulpteugels zonder begeleiding.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:08

eerst proberen je paard voorwaarts neerwaarts proberen te krijgen.. dus zorgen dat hij zn achterhand onder zn lichaam zet en zn rug bolmaakt. Dat is een stuk belangrijker dan dat hoofd naar beneden in de krul krijgen, zodra je een paard goed over zijn rug aan het lopen hebt, komt dat gedeelte vanzelf.
Maar, hiervoor raad ik je aan les te nemen, het is namelijk veel te ingewikkeld om uit te leggen over bokt en voor elk paard is het verschillend. dus.. lessen lessen lessen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:09

Er is inderdaad een centraal topic voor Lachen. Ik zet hier een slotje.