, zoals elke ruiter dat wel eens heeft. Toch was ik benieuwd naar eventuele reacties/oplossingen van jullie. Ik heb een 7 jarig paard en ik start hem M1. Hij heeft wel snel last van zijn spieren maar dat weet ik altijd snel weer optelossen. Nu een aantal dagen geleden is hij opeens begonnen met zijn hoofd te kantelen. linksom en dat kantelt hij naar rechts.
Met losrijden gaat het nog goed, maar dan ben ik alles aan mij rechterkant kwijt. Hij begint op zijn bit te kauwen en ik krijg geen druk meer op mijn buitenteugel.
Ik de galop heb ik weer een super fijne aanleuning, de stap gaat soms goed soms iets minder( in een wending bijvoorbeeld). In de stap en galop is hij wel gewoon recht!Alleen de draf is dus een probleem. Hij is laatst nog bij de tandarts geweest en alles was nog goed, alleen een beetje gevijlt.
Het probleem zit dus in de verbinding, vandaag heb ik al geprobeert om echt goed naar mijn hand toe te rijden maar zodra ik in de bocht kom is het weer mis.
ook met het uitdraven (lang laag) zoek hij mijn hand niet op en kantelt alleen maar.
Heeft er iemand tips?? En naar de fysio en dat soort tips( heel erg bedankt maar ik weet dat mijn paard gezond is en geen last van zijn lijf heeft. het is echt een aanleuningsprobleem)