Geen normale buiging op de volte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tomaatje

Geen normale buiging op de volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 14:04

Nu ik weer aan het trainen ben met mijn paard loop ik ook weer tegen problemen aan, waaronder het niet normaal willen buigen op de volte. Wat doet mevrouw namelijk, eerst gooit ze haar kont eruit => Dus ik rij haar richting travers, of ze gaat keurig travers lopen, of ze gooit haar kont er nog meer uit. En gaat niet maar voorwaarts, maar alleen maar zijwaarts... Het lukt me maar niet om zodra de "steun" van de hoefslag weg is een normale volte te rijden. En op buitenconcours is natuurlijk een vrij groot probleem *lees: iedere hoek of travers of wijkend Nagelbijten / Gniffelen* Nou is het heel fijn dat mijn paard zo geweldig kan scharen, maar ik rijd nog maar L1... Daar heb ik dus helemaal niets aan.

Daarnaast maakt mevrouw er ook een spelletje van. Wanneer ik aan het trainen op het veld doet ze het zodra we weg rijden van de stal... Zodra we een bocht de goede kant op maken wordt het ineens een stuk minder. Wanneer ik haar vanuit mijn buiten been meer begrens wordt ze hier trouwens alleen maar vuiler van... (merries! )

Nou weet ik dat mijn houding hier wel mee te maken heeft (ik ga scheef zitten). Maar goed, dat buit zij dan ook weer volledig uit. Hoe krijg ik een paard dat wel spoort op de volte? Vork

Cantheon

Re: Geen normale buiging op de volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:52

Ze heeft duidelijk geen respect voor je buitenbeen. Ga werken aan je houding zodat ze dat niet meer als aanleiding kan zien. Voor de Rest goed je buitenbeen eraan houden en eventueel zweepje aan die kant. Ze moet buigen om je binnenbeen en het binnenbeen drijft haar naar de buitenteugel, terwijl het buitenbeen de achterhand blijft begrenzen. Succes!

Hermes16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:20

Probeer je met je buitenhand haar te begrensen en misschien kan een klein zweepje in je buiten hand helpen waar bij als ze niet luister naar je buiten been en buiten hand je der even bij kan tikken

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:02

Hermes16 schreef:
Probeer je met je buitenhand haar te begrensen en misschien kan een klein zweepje in je buiten hand helpen waar bij als ze niet luister naar je buiten been en buiten hand je der even bij kan tikken

Ik wil 't best doen, maar ik mis wat 't probleem met de buitenteugel te maken heeft Scheve mond

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:08

Je paard moet zich gaan buigen om je binnenbeen en daarvoor moet ze naar de buitenteugel toe gedreven worden, zodat je iets hebt om te draaien.