Pony valt in galop heel erg op de voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Pony valt in galop heel erg op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:51

Mijn pony valt de laatste tijd in galop vreselijk op de voorhand. Ik moet haar haast dragen met de teugels om haar overeind te houden. Ze zakt dan heel erg in met haar hoofd en haar kont lijkt wel een stuk omhoog te komen. Ze doet dit vooral met buitenrijden maar ze heeft er in de bak ook wel een handje van. Ik probeer haar dan op te richten maar dat heeft weinig effect, ze valt zo weer heel erg op de voorhand. Wat kan ik hiermee doen? Of doe ik zelf iets verkeerd? Bedankt Lachen

8nnemiek

Re: Pony valt in galop heel erg op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:36

Veel overgangen rijden, en probeer eens wat balkjes te draven. Daar wordt de achterhand sterker van.
Ik zou niet te veel aan de teugels hangen, durf ze wat meer los te laten.
Je kan ook wat oefeningen in de galop doen, van een rustige galop in een middengalop en weer terug.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:43

Oke Lachen bedankt ik zal het eens proberen. Ook met de teugels, ik probeer dan ook maar losser te laten maar dan raak ik de volledige controle vaak kwijt Scheve mond

Hermes16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:08

goed overgangen rijden Lachen
vooral middengalop, duidelijk naar voren rijdne Lachen

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:14

overgangen Ja en idd niet de teugels vasthouden, maak eventueel een kleine ophouding wanneer de manenkam omhoog komt in de sprong.
ga zelf goed naar achteren zitten, de pony moet meer gaan zitten dus. probeer voltes halve baan of een grote volte steeds kleiner maken (met je benen), en dan geleidelijk aan weer groter duwen..
zo moet je voelen dat de pony meer moet gaan zitten.

je kan ook drafpgalop overgangen maken, maar zorg er wel voor dat hij in de overgang niet op de voorhand komt! en niet sterker wordt! anders kan je zoveel overgangen rijden als je wil, maar werkt het slechts avarechts

heb je les btw?
succes!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:21

Nee, ik ga over een poosje stoppen met deze pony. Want ga in Utrecht studeren, dus rij haar voor mezelf nog. Les heeft niet zoveel zin meer voor 1 maandje Knipoog maar ze heeft dit eigenlijk alleen maar in het bos Scheve mond

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:57

Hoi,
Teugels voor los en voorwaarts rijden zodat je paard op eigen benen moet lopen!
Succes.