Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xMnOn schreef:ik heb hetzelfde probleem met Macho, alleen rechts, even een stipje

meart schreef:...les nemen lijkt mij een goed idee...
, der zit nergens in de buurt iemand die lesgeeft of een manege ofzo. en ik rij heel onregelmatig, ik ben er nooit op een vaste tijd.xMnOn schreef:Ja inderdaad, eh, diep in de hoek aangalloperen al geprobeerd?
gratchen schreef:Vaak is een paard scheef. Heb je al eens geprobeerd om als je linksom wil aanspringen het paard op een volte te zetten met iets stelling naar buiten(dus goed je buitenteugel erbij)? Op het moment dat je wilt aanspringen ga je dan dus op je rechterbil zitten (i.p.v. op je linkerbil). Je ontlast dan het linkerachterbeen en voorbeen, waardoor dat makkelijker naar voren kan grijpen. Het makkelijkste is om dit te doen vlak voor het moment dat je volte weer de hoefslag raakt. Met mijn jonge paard die ook moeite had met linksom aanspringen, was dit echt de truc. Nu springt hij steeds beter aan ook met linkerstelling.