niet voorwaarts en tegen de hulpen in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

niet voorwaarts en tegen de hulpen in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:38

Was vandaag aan het dressuren en hij was totaal niet voorwaarts, en aan de hulpen,wou alleen maar bokken ,hield de galop niet vol,hoofd omhoog gooien,overdreven achterwaarts,rechtsom is wel hem moeilijke kant houd dan de volte in draf zelfs niet vol ,galop krijg ik hem niet in of blijft op dezelfde plek galoperen, heb van de week wel veel getraind zou het spierpijn kunnen zijn,of weer toe zijn aan een kraakbeurt,wil nog weleens vastzitten aan een kant,Wie herkent dit en wat doe je eraan!!heb ook priveles en rijdt hem exstra al veel voorwaarts en neerwaarts maar drukt vaak de rug er weer uit als het hem te zwaar wordt. enz tips welkom

maikeltje

Re: niet voorwaarts en tegen de hulpen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:40

Misschien wil het idd helpen om de rug een keer na te laten kijken. Past je zadel nog wel goed? Als je paard meer bespiering heeft gekregen dan kan het weleens zijn dat het niet meer past en als ie al een gevoelige rug heeft dan zal het er niet aan meewerken Knipoog

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:44

maikeltje schreef:
Misschien wil het idd helpen om de rug een keer na te laten kijken. Past je zadel nog wel goed? Als je paard meer bespiering heeft gekregen dan kan het weleens zijn dat het niet meer past en als ie al een gevoelige rug heeft dan zal het er niet aan meewerken Knipoog

heb de rug alleens vaker naar laten kijken,en dan gaat het vaak weer heellang goed,maar het gaat ook op en af heb hele goede momentje ertussen zitten als we dressuren maar vandaag was het weer hopeloos,hij heeft rechtsom totaal geen balans houdt de galop dan niet vol zelfs aan de longe gaat hij er tegen in...heel vervelend

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:48

Ik zou voorlopig geen achterwaarts doen... Dat komt wel als de rest beter gaat.
Ik krijg de indruk dat je teveel met hand rijdt, houdt hem niet tegen als je juist voorwaarts wil.
Extra veel voorwaarts zou ik niet doen, dat houden je allebei niet vol.
En even niet 'trainen' maar gewoon lekker rijden...
Kraakbeurt, sja, zou kunnen, maar ik denk dat het met goed rijden ook beter wordt en beter blijft.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:07

Kelly_ann schreef:
Ik zou voorlopig geen achterwaarts doen... Dat komt wel als de rest beter gaat.
Ik krijg de indruk dat je teveel met hand rijdt, houdt hem niet tegen als je juist voorwaarts wil.
Extra veel voorwaarts zou ik niet doen, dat houden je allebei niet vol.
En even niet 'trainen' maar gewoon lekker rijden...
Kraakbeurt, sja, zou kunnen, maar ik denk dat het met goed rijden ook beter wordt en beter blijft.

Knipoog ik ben niet met achterwaarts bezig hoor dat doet hij uit zichzelf om onder werk uit te komen ik weet wel hoe je dit oplost handen naar voren en voorwaarts zo niet tik met zweep enz..dat helpt wel maar na een tijdje doet hij het weer erg vervelend probleem ook,of ik teveel met handen rijdt zou kunnen maar denk het niet omdat hij normaal ook gewoon loopt maar vandaag juist niet steeds op de rem en niet voorwaarts dus..maar hoe weet ik of ik eventueel teveel met de handen doen dan?
Laatst bijgewerkt door kiddes op 16-06-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:16

Weet je, juist omdat je zegt dat hij het ook aan de longe doet krijg ik de indruk dat hij ergens last van heeft. Doet hij het ook aan de longe zonder bijzet/hulpteugels of touwtjes eraan?

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:18

maikeltje schreef:
Weet je, juist omdat je zegt dat hij het ook aan de longe doet krijg ik de indruk dat hij ergens last van heeft. Doet hij het ook aan de longe zonder bijzet/hulpteugels of touwtjes eraan?

inderdaad hij doet het ook aan de longe longeer met pessoa of touwtjes heb ik er niets aan doet hij het niet. Verdrietig

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:25

Je hebt ook les zeg je. Ik neem aan dat jouw lesgever erop let dat jij hem netjes op twee teugels rijdt. Maar als jouw paard bv scheef is door misschien in het verleden een val te hebben gemaakt (dus niet de 'natuurlijke scheefheid) dan hebben zijn banden en spieren die scheefheid altijd opgevangen. Dus hij heeft geleerd met zijn scheefstand om te gaan. Op het moment dat jij hem gaat rijden en je verlangt van hem dat hij recht loopt, dus aan beide kanten even lange passen maakt, dan gaat dat tegen zijn eigen beweging in en op dat moment heeft ie pijn en gaat ie kreupelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 20:32

maikeltje schreef:
Je hebt ook les zeg je. Ik neem aan dat jouw lesgever erop let dat jij hem netjes op twee teugels rijdt. Maar als jouw paard bv scheef is door misschien in het verleden een val te hebben gemaakt (dus niet de 'natuurlijke scheefheid) dan hebben zijn banden en spieren die scheefheid altijd opgevangen. Dus hij heeft geleerd met zijn scheefstand om te gaan. Op het moment dat jij hem gaat rijden en je verlangt van hem dat hij recht loopt, dus aan beide kanten even lange passen maakt, dan gaat dat tegen zijn eigen beweging in en op dat moment heeft ie pijn en gaat ie kreupelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.

dat zou natuurlijk kunnen je weet nooit maar hij gaat gelukkig niet kreupelen met rijden,binnenkort maar even langs harry hoevers,mischien heeft hij zich vastgerold ofzo je weet niet

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:26

goed om je paard na te laten kijken, maar misschien moet je ook je zadel en jezelf (het rijden) even goed na laten kijken.
als het steeds terug komt, betekend het dat de oorzaak niet weggehaald wordt.
Probeer gelijk ene oplossing te krijgen om het los te houden en oefneingen mee te krijgen als het dreigt verkeerd te gaan.

Succes.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 23:53

Even een update: Zal alles eens even precies hier neerzetten, Hoe het dus gaat met mijn paard, want heb vandaag weer gereden namelijk:
Nou het zit zo heb dus onder het zadel problemen op de rechterhand,Krijg hem voor de rest wel makkelijk aan de teugel dat doet die wel,Maar zo ineens van het ontspannen rijden gaat hij in het verzet,Gooit hoofd omhoog,En gaat heel snel achterwaarts,Je voelt dat hij de rug dan wegdrukt,Je kunt dan ook niet doorzitten,Als ik wil afwenden naar rechts lukt dat niet of nauwelijks,zeg maar van de 5 keer gaat het 10 keer fout,Af en toe gaat hij bokken op die hand,of heeft de oren in de nek,Hij wil niet aangaloperen op die hand,vaak als die wel gaat is het met hoofd omhoog galoperen net of je gewoon gaat springen,Op linkerhand wel lekker ontspannen aan de teugel,Rijdt ik volte op rechts ook moeite mee,Op de linkerhand niet veel problemen veel ontspannender,Alleen dan verzet in buitenstelling(contrastelling) zowel rechtuit als op de volte,Wil dan niet dat ik de rechterteugel aanneem of wat vraag,springt wel goed aan in de galop lekker ontspannen,Alleen geen goede balans houdt niet lang vol,Met wijken heeft hij ook moeite,gooit hoofd gelijk in de lucht,Dus drukt rug weer weg,en achterwaarts vind die echt moeilijk,Niet achteruit willen en gelijk hoofd omhoog...Hopelijk snappen jullie het beetje,, Maar heeft dit dus met linksgebogen paard te maken? En hoe los je dit op deze problemen! Zodat die wel weer wendbaar is op rechts wanneer ik het wil?

owja aan de longe heb ik deze problemen:Rechtsom naar buiten kijken,kont naar binnen helemaal scheef net een banaan op deze hand,en niet aan willen galoperen weer hetzelfde verhaal,niet willen ontspannen,Linksom wel ontspannen en galopeert ook wel aan(longeer met pessoateugel) ook voor de achterhand gebruik!!! hoe los je dit probleem op?

Ps :ga wel 13 juli naar harry hoevers toe,hopelijk helpt dat..kiddes

vele tips of hulp welkom!!! Knipoog

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 18:49

verder geen reacties meer !!!!jammer

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:58

kiddes schreef:

Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat mijn paard helemaal scheef stond als gevolg van een val, waardoor hij niet vierkant kon staan, rechts vastzat en ook niet meer achterwaarts kon. Wie is Harry Hoevers, een osteophaat ofzo, of een fysio? Als je daar komt met je paard dan zal het zich wel uitwijzen of het idd met de rug te maken heeft. De klachten die jij beschrijft komen wel voor een groot gedeelte overeen met mijn paard. Alleen kwam mijn paard niet in verzet, maar ging kreupelen, alleen onder het zadel overigens. Ik hoop dat je met die Harry tot een oplossing kunt komen.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:11

maikeltje schreef:
kiddes schreef:

Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat mijn paard helemaal scheef stond als gevolg van een val, waardoor hij niet vierkant kon staan, rechts vastzat en ook niet meer achterwaarts kon. Wie is Harry Hoevers, een osteophaat ofzo, of een fysio? Als je daar komt met je paard dan zal het zich wel uitwijzen of het idd met de rug te maken heeft. De klachten die jij beschrijft komen wel voor een groot gedeelte overeen met mijn paard. Alleen kwam mijn paard niet in verzet, maar ging kreupelen, alleen onder het zadel overigens. Ik hoop dat je met die Harry tot een oplossing kunt komen.

harry hoevers is een magnetiseur kraker (helderziend) komt uit de steeg bij arnhem....wat doe jij nou aan het probleem dan met je paard? ik ben er in totaal al wel 4 keer geweest maar helpt vaak maar tijdelijk.helaas gr

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:31

Kiddes, je hebt pb Knipoog