Galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:44

Ik ga dit jaar op trektocht. We gaan naar Lauwersoog. Daar hebbben ze echt hele brede bermen dus daar gaan we vast wel een hard galopje doen Clown Maar nu het grote probleem. Ik durf niet. Bloos Ik weet van mijn verzorgpony dat ze knoeterhard kan. Nu kan ik ook nog op een andere pony gaan maar daar rijd ik bijna nooit op. Van deze pony weet ik dat hij wel makkelijk terugtehalen is. Moet ik gewoon gaan oefenen met een wat hardere galop? Of moet ik voor de zekerheid op die andere pony gaan? Wie heeft tips?

Ik weet niet of het hier goed staat..

marleen_usar

Re: Galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:46

Hoe los je dat op als de pony er van door gaat?

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:47

marleen_usar schreef:

ja daarom. Ik plant mijn pony altijd achter de kont van een ander paard. Maarja als ik dan voorop rijd...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:47

ik denk dat je dat aan jezelf moet overlaten, omdat jij zelf aanvoelt of het goed is om op DEZE pony te gaan of niet.
ik denk dat je mischien even kan gaan oefenen op een hardere galop en als je van jezelf denkt dat je het niet aankunt moet je gewoon die andere pony nemen.. als het gaat om je veiligheid...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:52

_Vlinder_ schreef:
marleen_usar schreef:

ja daarom. Ik plant mijn pony altijd achter de kont van een ander paard. Maarja als ik dan voorop rijd...

9 vd 10 paarden gaan voorop absoluut niet hard! ze willen niet bij hun groep vandaan.
mijn paard kan als ik alleen met hem rij, echt moeiteloos hard in galop (vinden het beide geweldig). maar rijd er iemand met me mee (vooral met m'n andere paard), dan wil hij absoluut niet bij de ander vandaan (paardlengte afstand)

kies welke pony jij het leukste vind en je kan idd ook gaan oefenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:55

Goed vasthouden en gewoon doen Nagelbijten / Gniffelen Ik ging van het weekend op strandrit, vond ik wel even spannend, maar nu durf ik het gewoon en ik vond het juist heel gaaf Lachen

Als je denkt dat je het echt niet kan zou ik het niet doen. Een pony kan er ook vandoor gaan en wat doe je dan ?

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:02

Anoniem schreef:
Goed vasthouden en gewoon doen Nagelbijten / Gniffelen Ik ging van het weekend op strandrit, vond ik wel even spannend, maar nu durf ik het gewoon en ik vond het juist heel gaaf Lachen

Als je denkt dat je het echt niet kan zou ik het niet doen. Een pony kan er ook vandoor gaan en wat doe je dan ?

Ik wil het wel gewoon gaan proberen ik denk dat het best wel goed is voor mijn zelfvertrouwen. En ik denk dat ponylief echt niet bij de groep weggaat,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:03

Dan moet je het gewoon doen idd Lachen Hakken goed uitdrukken en evt. een pluk manen vasthouden, komt vast goed !

Eef_Sissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:20

Vast los als hij te hard gaat

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:28

Heb je wel eens overwogen om de rengalop te gaan 'oefenen' op paarden die het (bijna) dagelijks doen? Op een manege waar buitenritten worden gemaakt bijvoorbeeld. Dan kun je zelf wennen aan het tempo - en daar ben je na een paar keer echt wel aan gewend.

Bij rengalop zul je zeker de eerste paar (honderd) meter het idee hebben dat je helemaal niets te vertellen hebt. Dat is ook niet erg, want je zit op een groot breed pad. Zorg dat je beugels niet te lang zijn, pak met twee handen de manen vast, leun wat voorover en laat je meevoeren.
Als het paard de eerste spanning heeft ontladen, wordt hij vanzelf aanspreekbaarder en kun je hem terugnemen. Tenminste, dat is mijn ervaring, en ik heb er een heleboel meegehad op het strand. Nou ken ik natuurlijk jouw verzorgpony niet, maar tenzij het er eentje is die als ie eenmaal hard gaat alleen maar harder wil, lijkt me dat je - zeker als je een beetje oefent - prima een rengalopje kunt maken.

En mocht het nou inderdaad té hard voor je gaan, doe dan de vast-los tip die hierboven wordt gegeven. In elk geval níet gaan hangen.. Clown

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:21

joy76 schreef:
Heb je wel eens overwogen om de rengalop te gaan 'oefenen' op paarden die het (bijna) dagelijks doen? Op een manege waar buitenritten worden gemaakt bijvoorbeeld. Dan kun je zelf wennen aan het tempo - en daar ben je na een paar keer echt wel aan gewend.

Bij rengalop zul je zeker de eerste paar (honderd) meter het idee hebben dat je helemaal niets te vertellen hebt. Dat is ook niet erg, want je zit op een groot breed pad. Zorg dat je beugels niet te lang zijn, pak met twee handen de manen vast, leun wat voorover en laat je meevoeren.
Als het paard de eerste spanning heeft ontladen, wordt hij vanzelf aanspreekbaarder en kun je hem terugnemen. Tenminste, dat is mijn ervaring, en ik heb er een heleboel meegehad op het strand. Nou ken ik natuurlijk jouw verzorgpony niet, maar tenzij het er eentje is die als ie eenmaal hard gaat alleen maar harder wil, lijkt me dat je - zeker als je een beetje oefent - prima een rengalopje kunt maken.

En mocht het nou inderdaad té hard voor je gaan, doe dan de vast-los tip die hierboven wordt gegeven. In elk geval níet gaan hangen.. Clown

Het lijkt me echt geweldig maar nu moet ik er gewoon veel meer van gaan genieten. De pony is in het begin een beetje moeilijk terug te halen maar na een tijdje zal ze wel terug te halen zijn

pipelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:36

ik zou het gewoon gaan oefenen:P

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:52

_Vlinder_ schreef:
Het lijkt me echt geweldig maar nu moet ik er gewoon veel meer van gaan genieten. De pony is in het begin een beetje moeilijk terug te halen maar na een tijdje zal ze wel terug te halen zijn

Doe maar gewoon. Vermoedelijk ga je het vanzelf leuk vinden. Zo werkte het tenminste bij mij, en ik ben van nature geen held. En alle paarden zijn in het begin moeilijk terug te halen... Knipoog

xannetju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:00

je kan toch ook tijdens de galop iets terug nemen. dat ze niet zo knoeter hard gaat? bovendien gaat een paard voorop meestal helemaal niet zo snel omdat hij bij de rest wil blijven.
succes ermee

xannetju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:01

oeps dat werd dus al gezegd..sorry Boos!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:39

als je een trektocht gaat maken zul je inderdaad vast wel ergens een lekker gestrekt galopje maken. maar ik weet niet hoeveel kilometer jullie per dag gaan afleggen, is dit echt een groot aantal kilometers dan zul je niet heel vaak hele lange stukken hard galopperen.. dat kunnen ze de paarden niet aandoen. en het is toch ontzettend leuk om het op je eigen verzorgpaard te doen. zoals je zelf al aangeeft ken je haar beter dan de andere pony.

ten tweede, gaan paarden nooit zomaar bij de groep vandaan.. het zijn kuddedieren

en ten derde kun je altijd aangeven dat je het niet vertrouwd om met jouw paard voorop te gaan, als je dat even uitlegt zullen de anderen daar best wel begrip voor hebben.. Lachen

veel plezier!