Hulp nodig! Gedragener..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Hulp nodig! Gedragener..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:18

Mijn paard en ik zijn vrolijk en gemakkelijk de L2 doorgelopen. We hadden altijd ruim een winstpunt, en ik heb dus niet met moeite puntjes bij elkaar geschraapt en toen overgegaan. Maar nu lukt de M1 helemaal niet Boos! we hebben meestal tussen de 170 en 178, en zo af en toe een keer een winstpunt. Ik wordt er echt moedeloos van, ik weet dat mijn paard meer moet gaan dragen, en dat staat dus ook regelmatig op mijn coupon.

Ik ben er ook hard mee aan het trainen, maar toch wil het niet lukken. Ze is wel ontspannen en soepel, en voor mijn gevoel ook goed aan het been. Ze voelt licht aan, terwijl er mensen zijn die vinden alsof het lijkt dat ze hangt :S Zo voelt het helemaal niet! Ik maak veel overgangen en tempowisselingen en probeer dr meer op te sluiten, door halve ophoudingen te maken maar als ik dat doe, komt ze terug op mijn been (waardoor ik weer flink voorwaarts rijd, maarja zo gaat het gedragener lopen niet lukken..) of ze drukt zich er uit en is dus niet meer nageeflijk.

Misschien hebben jullie tips??

ELpatcho

Re: Hulp nodig! Gedragener..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:20

nieuwe intructeur zoeken.. die heeft er weer een nieuwe en frisse blik op en waarschijnlijk ook andere methodes of trucjes!

verder zal ik ff geen wedstrijden starten tot ze weer echt klaar is voor de M1 !

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:30

blijven oefenen niet alles tegelijk willen als voor thuis bent laat je haar flink voorwaarts lopen dit kun later weer op gaanvangen door te verzamelen wat je ook kan doen is de passoateugel zodat de achterhand meer er onderkomt de rug gaan ze gebruiken en ontspannen ze worden dan voorwaarts neerwaarts maar niet op de hang manier dit alles doe aan de longe

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:36

Bedankt voor de reacties! Ik rijd inderdaad voorlopig geen wedstrijden meer totdat ik dit onder de knie heb. De pessoa teugel is misschien een idee, en hem dan hoog instellen, want ze loopt ontspannen, door dr rug voorwaarts neerwaarts, dat is niet het probleem. Ze moet nu alleen meer gaan doen dan ontspannen voorwaarts neerwaarts lopen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:50

Toch contact zoeken met je instructeur. Vanaf de computer is het lastig commentaar geven. Natuurlijk zijn hier veel boeken met tips over, maar les is toch het beste. Dan kunnen jullie samen aan vooruitgang werken.
Succes Haha!

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:55

ik zou idd wat werk aan de longe gaan proberen. En samen met je instructeur het probleem gaan oplossen. Voorlopig geen wedstrijden tot dat jij het gevoel hebt, dat ze er klaar voor is en dat je een wp kan rijden. Succes ermee..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:56

priveles nemen ? kan je makkelijker aan problemen werken dan in groepslessen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:15

Ik heb al prive les, in plaats van groepsles. Dus dat is het dan ook niet... Misschien dat ze ook gewoon eerst wat sterker moet worden voordat ze lang opgericht kan lopen, sommige stukken gaan al wel goed namelijk.. tja als dat het geval is moet ik gewoon wat meer geduld hebben denk ik Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:31

dan zal ik die stukken belonen en voordat ze weer naar beneden gaat (dus dr voor zijn) ff laten hals strekken! zo steeds stukje langer doen.. dan train je de nek, en je beloont dr door het halsstrekken voor de goede stukjes..

En ik zou toch als ik jou was bij iemand anders keer prive les nemen! werkt meestal heel goed! gewoon een andere kijk! een andere manier! en een frisse blik Knipoog
kom je beetjuh uit de sleur zeg maar Tong uitsteken of bij twee mensen gaan lessen kan ook nog!

el_conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:29

Ik zou het paard veellaten aandribbelen vanuit een kleine actieve stap. Zachtjes bijtikken en klikken en met zit goed ritme aangeven.
Je moet het paard wel rond kunnen houden en goed belonen zodat hij niet nerveus wordt.
Paard wordt achter sterker en gedragener

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:13

wat denk ik ook wel een goeie oefening is, is in het schouderbinnenwaarts gaan schakelen in tempo. omdat je hin deze oefening met de verzameling bezig bent, gebruikt je paard dus z'n binnen achterbeen meer, waardoor dit in de loop van de tijd vanzelf sterker wordt. schouderbinnenwaarts is zowiezo een oefening die goed is voor de verzameling en dus de oprichting.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 20:46

Dat lijkt me inderdaad logisch! Had ik zelf niet aan gedacht! Dank je wel voor de tip!