Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veel verschillende dingen doen. 
Jolienn schreef:Niet blijven trekken, maar ophouding, los, ophouding, los. En vooral niet achterover gaan hangen! Dan geef je met je lichaam juist de hulp voorwaarts. Juist dat in het zadel drukken kan de oorzaak zijn, jij wordt gespannen omdat het niet wil, je gaat krampachtig zitten, miss klemmen met je benen, probeer te ontspannen. Zet een wending in als je geen reactie krijgt. Hou haar bezig zodat ze met jou bezig is in plaats van te vechten. Zorg dat ze daar geen tijd voor heeftVeel verschillende dingen doen.
succes
DeniseES schreef:Ja, nou, je moet niet echt achterover gaan zitten, dan leg je je benen naar voren, je moet je 'zwaar' maken, en zelf ook echt denken stap! Als je het echt denkt maak je onbewust een beweging waardoor het paard remt, omdat jij een remmende beweging maakt. En dan ook niet gaan hangen in de teugels, maar enkele ophoudingne maken, als daarnaar niet geluisterd wordt even hard optreden d.m.v. een iets harder rukje te geven aan de teugels om te laten zien dat jij er op zit en wil stoppen.
Ik zal het morgen en donderdag eens gaan proberen en kijken of het lukt
Bedankt
Saskiaatje schreef:Mijn paard staat stil als ik mijn kruis aantrek, misschien dat je bijrijdpony daarop reageert?
midgie schreef:Je kan ook op een teugel remmen, als je pony onder je vandaan rent , de buiten teugel los laten en hem op een heel klien rondje zetten , als je op twee teugels wil afremmen, dan zullen de meeste paarden zich sterk amken om onder de druk/pijn uit te komen en dat win je vaak niet, een teugel geeft minder druk,pijn.
Maar waarom wil je pony niet stoppen? zou dat eerst eens uitvinden!!
midgie schreef:De teugels zijn trouwens geen rem!!!!
nikia schreef:als je tijdens je ophoudingen heel heel diep in ademt wil je lichaam ook nog wel eens de juiste houding aannemen.
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn pony
Ze reageerd namelijk niet heel erg goed op mijn lichaam.. Beetje raar vind ik dat eigenlijk wel.. Maar mijn houding is af en toe ook een beetje raar eerlijk gezegd.. 
Want hoe vaker ik het probeer hoe harder ze doorloopt)