Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 05:38

Hallo allemaal,

Ik zit met een "probleem" ik doe de paardensport opleiding, met erg veel plezier. Voor elk vak sta ik er dan ook erg goed voor. Máár.. rijtechnisch heb ik een onvoldoende, dit komt omdat je over 2 jaar M1 dressuur (+winst) en M springen (+winst) moet zijn, ben je dit over 2 jaar niet betekend dat geen diploma..

Dit jaar heb ik nog al stil gestaan. Dat kwam door meerdere dingen. Wat betreft het springen maak ik me geen zorgen.. Dat komt wel goed. Maar de dressuur.. Pff..Zucht..

Ik heb een 5 jarige (spring) merrie die erg werkwillig is en hard voor me werkt. Ik wil haar absoluut niet over vragen, maar heb wel in mijn achterhoofd dat ik wel wat moet bereiken. Ik wil deze zomer dus bijvoorbeeld ergens in training 2 maanden, en daarna gewoon weer 2 keer per week les..
Weet iemand een leuk adres? ( prijs hoeft niet toren hoog te zijn, maar ik weet dat zoiets prijzig is.) Of heeft iemand anders een ander goed idee?

Ik wil dus deze zomer even wat harder vooruit gaan, op een leuke manier voor mij en mijn paard. Ik krijg nu ook 2 keer per week les, van een goede instructeur, maar we blijven teveel hangen. Vandaar dat ik deze zomer er even 2 maanden tegen aan wil.

Ik hoop dat iemand een goed adres weet of anders een goede tip heeft Lachen
Alvast bedankt,
Agnes

midgie

Re: Wie weet iets/iemand om snel op een hoog niveau te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:15

Je zegt dat je een 5 jarige hebt en snel hoger wil, kun ej geen ouder paard kopen dan die al weg hoger rijd?
Gun je paard de tijd 5 jaar is nog erg jong , snap dat je je diploma wil hallen, maar misschien is je paard er nog niet aan toe.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:21

Wat heb je nu voor niveau? Misschien is het een idee om nu van de zomer inderdaad proberen er flink tegenaan te gaan wat wedstrijden betreft en haar dan daarna een possje door een ervaren persoon te rijden die al meer paarden naar een hoog niveau heeft opgeleid en haar daarna weer zelf op te pakken zodat zij het niveau in ieder geval al een beetje beheerst. Maar dat kan natuurlijk wel prijzig worden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:22

met midhie eens. dat kun je niet op een eerlijke manier verwachten van een 5 jarige...

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:26

ikenindi schreef:
met midhie eens. dat kun je niet op een eerlijke manier verwachten van een 5 jarige...

In twee jaar M1 worden is toch niet onhaalbaar voor een vijfjarige? Ik ken genoeg paarden die als ze vijf zijn al M lopen en dit paard is zeven als hij M zal gaan lopen. Ik denk echt wel dat dat kan hoor.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:34

Ja maar waarom wil ze hem dan in 2 mnd doortrainen, dan heeft ze toch 2 jaar de tijd omdat tedoen, dat moet haalbaar zijn, gewoon rustig aan dan bereik je meer dan een paard door iemand te laten rijden die hem even in 2 mnd doorrijd, zo worden helaas heel veel paarden verknalt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:36

precies. het gaat mij om de 2 maanden ipv de 2 jaar. een 5 jarige hoort nog niet heel intensief gereden te worden in mijn ogen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:37

ik vind dat het ook moet kunnen met je eigen paard, wat ik wel een goed optie vind is om op wat andere/oudere paarden te gaan rijden die verder zijn en ook daar mee te lessen. Het gaat erom dat je zelf veel gaat leren de aankomende tijd en dat is alleen maar mooi, zoek een goede instructie, ik vind het namelijk niet goed als je blijft hangen..... er moet elke keer een vorm van vooruitgang vind ik. Succes ermee

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:38

Ja maar ik denk niet dat ze bedoelt dat ze hem in twee maanden op M niveau wil hebben ik denk dat ze bedoeld dat ze in de zomer de tijd heeft omdat ze niet naar school hoeft en dan dus vaker kan lessen. Ik bedoel ook niet iemand die hem in twee maanden doorrijdt ik bedoel iemand die in twee maanden kan proberen de basis te bevestigen want elk paard waarbij de basis goed is bevestigd kan naar de M gereden worden. Dat wil niet zeggen dat je dan dus diezelde tijd de oefeningen van de M moet vragen maar die zijn er dan later veel gemakkelijker in te rijden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:40

Ja maar je moet niet altijd naar de vooruitgang werken, paardrijdne is heel veel terug naar de basis gaan en daar vandaan weer een stapje verder en dat word heel vaak zeker bij jonge paarden nog wel eens vergeten en dat is jammer.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:42

precies. je moet niet al voor ogen hebben dat je na die 2 maanden verder wil zijn. dat is te snel. het zou mooi zijn als het kan. en ik snap ook wel dat het wel kan... maar of het goed is?

sowieso kun je beter teleurstellingen vermijden, want er is ook een kans dat het na 2 maanden nog helemaal niet veel beter gaat.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:46

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Je moet niet verwachten dat je in twee maanden ineens M startklaar bent maar je kunt wel vooruitgaan in twee maanden. Als je in twee maanden trainen bij een goede stal de basis beter kunt bevestigen en de er ingeslopen foutjes er een beetje uit kunt rijden ben je al enorm vooruit gegaan en is dat volgens mij ook niet schadelijk voor je paard

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:47

Ik denk ook niet dat het onhaalbaar is, maar heb je geen kennissen die een wat ouder paardje hebben staan die al op nivo is geweest en waar je mee wedstrijden kan starten. Denk dat dat het snelst gaat. Om een leerpaard van iemand voor een paar maanden te lenen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:51

idd, kan je niet beter met een wat ouder, hoger opgeleid paard starten?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:55

Ja maar die paarden worden voornamelijk opgeleid door profies of mensen die het vaker doen. en waar kies je voor het niveau of behoud van je paard?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:24

Als je geen dressuur wonder bent, en dan ook een springpaard hebt staan, dan lijkt het me verstandig om een ander paard te zoeken voor het dressuren. Een paard dat de M al lang en breed voorbij is, en jou iets kan leren.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:38

ja natuurlijk maar de M1 is toch niet zo ontzettend hoog als je er twee jaar de tijd voor hebt?

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:39

en ik denk dat het de bedoeling in die opleiding is dat je het met je eigen paard doet.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:50

LIjkt mij te moeten kunnen, MAAR zoals ik het lees, heb je nu geen 2 jaar meer maar nog maar 1 jaar. Ik vind dat als je dit nu allemaal nog wil bereiken, dat jij dan niet goed hebt nagedacht, je wist dat je er twee jaar voor had.. Dus dan had je hier ook rekening mee moeten houden, je zegt namelijk zelf al dat je een jaar stil hebt gestaan.

Het spijt me maar ik denk dat het lichtelijk onhaalbaar is.
Je moet dan 31 winstpunten halen.... Dan betekend dat dus dan je zo'n 20 weekenden per jaar wedstrijd moet gaan rijden. En dan ondertussen doortrainen. Ik ga er dan nu gewoon vanuit dat je gewoon 1 wp per keer rijd.

Daar komt nog eens bij dat als je in t b al rond de 180 zit wordt het natuurlijk moeilijk om elke keer ook weer voldoende punten in t L1 en L2 en M1 te rijden. Ik denk dat je dan al rond de 40 45 wedstrijden moet gaan rijden, om ook echt alles te kunnen bevestigen in een klasse en dan nog thuis trainen voor je wedstijden.

Dit lijkt me niet echt eerlijk voor je paard van 5. Ik denk dat je over dit probleem al iets eerder na had moeten gaan denken.

Zoek een leuk leerpaard, dat lijkt me een goede oplossing...

Succes en ik hoop dat het lukt, want het is zonde om je diploma daar niet door te kunnen halen.. Maar vind het wel een beetje raar. Dat je school je verplicht om M1 te zijn... Dat lijkt me niet helemaal normaal..

Het is voor de rest niet stom bedoeld hoor, het lijkt me alleen niet echt eerlijk tegenover je paard

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:50

Ja maar je kunt nu absoluut nog niet zeggen hoeveel winstpunten je per wedstrijd gaat rijden. Als je klaar bent voor de klasse waarin je rijdt kun je makkelijk 2 winstpunten of meer halen per wedstrijd. Maar inderdaad als je ervan uitgaat dat ze nog maar 1 jaar heeft redt ze het waarschijnlijk niet meer nee maar ik zou toch dan nog niet opgeven en het gewoon proberen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:00

Sjonge wat een reactie.. Ik lijk wel een dierenbeul! Sjonge jonge zeg..
Bedankt voor alle serieuse pb's, daar heb ik wat aan!

Mijn paard is 5 en ik doe heeeeeeeeel rustig met haar, ik heb haar tot haar 4de jaar niet bereden, dus ga mij niet zeggen dat ik mijn paard over vraag, alsjeblieft zeg..

Wie zegt dat ik mijn paard binnen 2 maanden M klaar wil hebben? Wat een onzin, dat staat totaal nergens! Ik zeg alleen dat ik 2 maanden veel tijd heb, en wil proberen ergens 2 maanden te gaan trainen waar ik meer vooruit ga en sneller.. Omdat het met 1 keer per week niet werkt. Daarnaast kan je met een paard van 5 1/2 best 3 keer per week intensief rijden, ze krijgt bij mij genoeg tijd om lekker uit te rusten op het land.

En waar staat dan vervolgens dat ik nu nog maar 1 jaar heb? Ik heb nu nog 2 jaar en 3 maanden, en dan kan het wel lukken om m1 te worden, daar ben ik van overtuigd. Maar wel met de goede hulp. Omdat ik nu 4 dagen per week zelf wat "aanklooi" en 1 keer per week les ( rest heeft ze rust). In de zomer heb ik tijd voor meer lessen, en wilde daarom een goed adresje vragen.

@ikenindi: Sjonge jonge.. dus jij vindt dat een 5 jarige niet 3 keer per week een uur kan lessen en dan vervolgens rust krijgt? Dus 4 dagen rust, 3 dagen werken? Beetje overdreven.. En nee, ik heb nog niet gezegd om hoeveel dagen het gaat qua training.. Maar jij oordeelt wel erg snel! Hoezo kan ik niet met 2 maanden verder willen zijn? Ik wil graag in deze 2 maanden de 1e puntjes in de B halen, waarom zou dat niet kunnen??
@midgie: Ik gun mijn paard de tijd! Maar waarom zou ik in 2 maanden niet wat meer kunnen lessen zodat ik de 1e puntjes in de B daarna kan gaan halen? Is dat een 5 jarig paard overvragen? Ik zie 3 jarige in het L lopen.. Daar wordt niet raar van opgekeken.. Maar hier wel?

Ik kopieer zo even mijn tekst en ga dan wat dik gedrukt doen.. want hier heb ik niet zoveel zin in.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:03

Nessah schreef:
Hallo allemaal,

Ik zit met een "probleem" ik doe de paardensport opleiding, met erg veel plezier. Voor elk vak sta ik er dan ook erg goed voor. Máár.. rijtechnisch heb ik een onvoldoende, dit komt omdat je over 2 jaar M1 dressuur (+winst) en M springen (+winst) moet zijn, ben je dit over 2 jaar niet betekend dat geen diploma..

Dit jaar heb ik nog al stil gestaan. Dat kwam door meerdere dingen. Wat betreft het springen maak ik me geen zorgen.. Dat komt wel goed. Maar de dressuur.. Pff..Zucht..

Ik heb een 5 jarige (spring) merrie die erg werkwillig is en hard voor me werkt. Ik wil haar absoluut niet over vragen, maar heb wel in mijn achterhoofd dat ik wel wat moet bereiken. Ik wil deze zomer dus bijvoorbeeld ergens in training 2 maanden, en daarna gewoon weer 2 keer per week les..
Weet iemand een leuk adres? ( prijs hoeft niet toren hoog te zijn, maar ik weet dat zoiets prijzig is.) Of heeft iemand anders een ander goed idee?

Ik wil dus deze zomer even wat harder vooruit gaan, op een leuke manier voor mij en mijn paard. Ik krijg nu ook 2 keer per week les, van een goede instructeur, maar we blijven teveel hangen. Vandaar dat ik deze zomer er even 2 maanden tegen aan wil.

Ik hoop dat iemand een goed adres weet of anders een goede tip heeft Lachen
Alvast bedankt,
Agnes

Maar goed, als jullie denken dat ik hier mee bedoel dat ik mijn paard wil afrossen en binnen 2 maanden M wil gaan starten en mijn paard overvraag.. Prima Knipoog Dan zal ik alleen voortaan wel even wat beter lezen!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:06

Oh ja en met de titel van het topic van snel op niveau komen.. bedoelde ik niet binnen 2 maanden maar binnen 2 jaar.. dat vind ik namelijk snel.. maar als je mijn tekst dan vervolgens leest, hadden jullie dat kunnen begrijpen..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:12

m is zeker niet onhaalbaar voor een 5 jarig paard! En ja, dit kan op een volstrekt éérlijke manier. Mijn merrie is 5 jaar oud, we zijn nu L2 + 5 winstpunten, thuis trainen we lekker door, en ze heeft zowiezo 2 dagen in de week vrij. Ik heb nu 16 wedstrijden in totaal gereden en zijn in de b begonnen. ik heb de komende tijd nog 5 proeven te gaan voor het einde van de volgende maand en dan hoop ik M1 te kunnen starten. Ze beheerst alle M1 oefeningen, en zijn zelfs voorzichtig aan de gang voor de M2. Nadat we M1 gaan starten gaan we het rustig aan doen, omdat mijn ervaring is dat de M2 toch een behoorlijke 'bottle neck' is. Mijn paard heeft heel veel plezier in het werk, en gaat altijd met plezier aan de gang. Ze is op 3,5 jarige leeftijd ingereden en heeft voor alles ruim de tijd gehad. Een paard met lol in zijn werk, veel looplust en een enorme drang om te leren. Wát is daar verkeerd aan? Het is echt niet zo dat alles móet, we gaan nog steeds op wedstrijd met een instelling van 'we zien wel' het is een jong paard, we verwachten niets, alles is meegenomen.

Het is echt niet zo dat M starten met een vijfjarige onmogelijk is, of alleen mogelijk op een oneerlijke manier. Want ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat ik EERLIJK ben tegen mijn paard, en het is jammer dat ze niet kan praten, anders zou ze zeggen dat ze er zelf ook lol in heeft.

Mijn tip; Zoek gewoon een goede instructrice, trainingskamp hoeft echt niet. Ik weet niet op wat voor niveau je nu zit, maar je moet er zelf vooral niet teveel druk op leggen. Met een jong paard moet alles komen omdat het kán en omdat het mág. Niet omdat het MOET. Daarom zou ik zeggen zoek met het jonkie goede instructie, en als het kan ga op zoek naar een doorgetraind paard wat je een keer mag starten. Als je er met een open blik in gaat, heb je meer kans op succes dan wanneer er zoveel druk op ligt omdat het MOET. Echt waar. Succes ermee.

edit; stukje toegevoegd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 05:51

@DresslOver : Bedankt voor je reactie.. Maar mijn vraag was dus of iemand een adresje weet waar je goed kan lessen of iemand waarvan je echt goede lessen kan krijgen en meedere keren per week. ( 2-3 keer). Lachen

Jammer dat iedereen van gister nu opeens niks meer zegt.. Maar goed..