Op het goede hand rijden,Hangen aan de theugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Op het goede hand rijden,Hangen aan de theugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:26

Als ik aan het rijden ben zie ik nooit of ik op het goeide hand zit hier wil ik graag aan werken ook omdat ik les ga nemen en ze daar heel erg op letten ik heb al iets van 4 jaar geen les gehad dus het word ook wel weer tijd!
Als ik in de galop zit gaat ze heel erg hange aan de theugels
en loopt ze door het bid heen een andere bid zou denk wel helpen
maar zou iets anders ook helpen?
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 09-06-07 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Poiuytrewq

Re: Goeden hand hange aan de theugels hange

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:28

Oke van je titel begrijp ik 3 keer niets

Ik zou er sowieso eerst voor zorgen dat jij alle gangen van je paard kent en weet op welk been je moet lichtrijden voordat je aan de teugel laat lopen..

Verder zou je instructeur/trice je verder moeten kunnen helpen, die heb je niet voor niet. En gelieve je bericht wat aan te passen want het is lastig lezen zo
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 09-06-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kissielover

Re: Goeden hand hange aan de theugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:31

Zo zou je ten eerste iets duidelijker kunnen schrijven?

Ik neem aan dat je bedoelt op het goede been lichtrijden? Als het buitenvoorbeen naar voren gaat, ga je staan en als die naar achter gaat , ga je weer zitten!

En over dat hangen: heel veel overgangen gaan rijden! En ik denk dat het heel goed is om les te nemen!

_Rosanna

Re: Op het goede hand rijden,Hangen aan de theugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:34

kissielover schreef:
Zo zou je ten eerste iets duidelijker kunnen schrijven?

Ik neem aan dat je bedoelt op het goede been lichtrijden? Als het buitenvoorbeen naar voren gaat, ga je staan en als die naar achter gaat , ga je weer zitten!

En over dat hangen: heel veel overgangen gaan rijden! En ik denk dat het heel goed is om les te nemen!

Titel verandert Bloos
De gangen ken ik wel allen als ik moet lichtrijden zie ik nooit of ik op het goeden been zit of verkeerde Bloos en de vraag was dan hoe je dat kon zien..
aan de theugel lopen laat ik haar het liefst want anders is ze niet te houde en loopt ze onder me vandaan maar zo word nu steeds rustige!
en dan laat ik het ook een betje zitte

opaal

Re: Op het goede hand rijden,Hangen aan de theugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:27

Ja..... ik zou er eerst maar eens aan gaan werken dat je gaat voelen als je op het verkeerde been aan het lichtrijden ben voordat je over een ander bit praat als je paard in je handen gaat hangen in de galop. Dit doet jou paard hoogswaarschijnlijk doordat het in de galop uit elkaar valt en de steun op jou handen gaat zoeken. Een ander bit lijkt me geen optie. Zorg dat je je paard voor je houd, ook in de galop. Dus zitten op je billen en de balans van je paard terug brengen naar achteren.....