Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindsey schreef:Ligt er helemaal aan hoeveel ervaring jouw vriendin heeft en hoe veel lef ze heeft.
Dit paard klinkt niet als een van de makkelijkste en lijkt mij alleen geschikt voor een ervaren ruiter die hem op de juiste manier nieuwe dingen aan kan leren en een beetje lef heeft.
Paard zal het vast niet na 1x uitproberen opgeven.
DeniseES schreef:Als het paard geen 'opvoeding' genoten heeft, dan lijkt het me logisch dat hij het er niet helemaal mee eens is als er iemand op zit die hem verteld wat hij moet doen. Als hij het opgeeft lijkt mij dit een goed teken. Ik zou nog wel een keer gaan kijken, al is het natuurlijk ver weg, en dan nog een keer rijden, kijken of hij het al meer geaccepteerd heeft.
Dat er geen reactie met aansporen is, of dat hij na hard draven pas gaat galopperen, enz. zijn gewoon dingen die hij nog moet leren.
Zou je niet iets kunnen regelen met de huidige eigenaresse dat je hem een maand ofzo op 'proef' krijgt. Dan kan je meteen zien of hij al trailermak is, en kan hij goed ingereden worden. Wie weet is het een heel ander paard qua rijden als er (een vast!) iemand op zit die hem traint.
Lotte29 schreef:Ze heeft wel een beetje lef (geen held dus) Maar ik wel en ik kan haar natuurlijk helpen.
. lindsey schreef:Lotte29 schreef:Ze heeft wel een beetje lef (geen held dus) Maar ik wel en ik kan haar natuurlijk helpen.
Heel lief van je dat je dat je je vriendin wil helpen maar het is natuurlijk het fijnst als je je eigen paard kan rijden met zo min mogelijk hulp. Wel les natuurlijk.
Hoe leuk jij het paard ook vind (en misschien jouw vriendin ook)
Als je van te voren al weet dat ze hulp van jou nodig heeft om het paard te kunnen rijden is het niet het geschikte paard voor haar.
Misschien wel een geschikt paard voor jou maar daar ben je nu niet naar op zoek.
Apple schreef:Als hij op proef mag kun je het altijd proberen.
Gelijk in die tijd les nemen, keer buitenrit met betrouwbaar ander paard erbij etc.etc.etc.. Dan weet je na een maand wel of je redelijk die punten kunt corrigeren of dat het een gevecht blijft.
lindsey schreef:Ik denk wel dat een paard in 3 maanden behoorlijk kan veranderen. Maar zelf zou ik geen paard willen waar ik de eerste tijd zoveel hulp bij nodig had. Maar als jouw vriendin dat geen probleem vind en je mag het paard op proef meenemen zou je het kunnen proberen.
Hoe denkt jouw vriendin eigenlijk over het paard? Ze heeft jou waarschijnlijk meegenomen omdat jij beter rijd en meer ervaring met paarden hebt dan zij. Ze zal dus al snel op jouw oordeel afgaan probeer haar niet te veel te beinvloeden omdat je het paard zelf leuk vind.
Maar als zij het zelfde over het paard denkt als jij zouden jullie het dus kunnen proberen.
) Over dit paard denken we dus ook hetzelfde, hij was zooo leuk maar er moet echt nog aan gesleuteld worden. Dus omdat wij er niet aan uit komen, probeer ik het via Bokt, zoveel mensen, zoveel meningen wat kan helpen bij onze beslissing. 
aerdenhout1 schreef:Ik vind je verhaal ( sorrie ) een beetje raar. Ben toch al met heel veel mensen meegeweest om naar paarden te kijken, maar zelf een paard uit de wei halen, afspuiten, en je eigen zadel mee, vind ik een beetje vreemd.
Normaal gesproken is daar een eigenaar bij en laat je die de meeste dingen ook doen. Is het paard al bereden is er ook een zadel bij zou ik toch denken.
Dan ken je het paard helemaal niet, geeft hem al een schop als je zijn hoeven uit gaat krabben en hij probeert te schoppen.( wat je met je eigen paard dan misschien nog zou kunnen doen )Dan geef je hem een mep met rijden als hij niet voorwaarts genoeg is,en als hij dan bokt ga je hem vervolgens "breken" zodat hij het allemaal netjes doet?? Het dier is pas 5 jaar, je kent zijn achtergrond helemaal niet, dus ook niet hoe hij is afgericht, en gaat dan op deze manier te werk?
MMMMM ...ik weet eigenlijk niet wat ik hier nu van moet denken.