Galop nageefelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Galop nageefelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:29

Stap draf bij alles loopt madam naar beneden, In de
galop wil het alleen niet komen.

Als ze een dik uur(of langer) heeft gelopen (springen en intensief) is mevrouw braaf
en loopt ze netjes naar benden maar het wil gewoon nog niet na een half uur etc
terwijl ze dan wel lekker los is etc.

Hoe moet ik dit gaan veranderen? of kan ik dit veranderen? ben er toch al wel een tijdje
mee bezig en stond echt perplex toen het me me springles laats wel deed.

Silence

Re: Galop nageefelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:30

Ik volg dit even, zit met ongeveer hetzelfde probleempje Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:31

Ja .

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:38

Mijn verzorgpaard had ook altijd haar hoofd omhoog in de galop, terwijl ze in stap en draf wel altijd netjes nageefelijk liep. Dit kwam omdat ze jaren lang voor de kar had gelopen (Fries) en dus niet / nauwelijks gegalopeerd heeft in die jaren en toen ik ben begonnen met het rijden dr vond ze de galop verschrikkelijk moeilijk. Het heeft me een tijdje gekost maar nu gaat het redelijk moet ik zeggen, sommige stukjes galop zijn erg netjes en loopt ze mooi naar beneden. Ik heb gewoon elke keer dat ik ging rijden even een langer stukje galopwerk gedaan dan dat ik normaal altijd deed. Mischien kan het dus komen omdat ze de galop nog erg moeilijk vind, anders zou ik het zo ook niet weten. Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:30

Misschien is je eigen balans/houding nog niet optimaal?
Wat zegt je instructrice, want ik neem aan dat je wel les hebt?

Mijn vorige paard deed het tijdens het springen ook braaf, dan was ze toch losser in haar lijf, en reed ik haar onvoorspelbaarder zeg maar. Daar reageerde zij goed op..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:32

Het valt mij ook op. Als paarden hebben gesprongen dat ze een stuk beter nageefelijk lopen..

RoosJamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:34

Bij mij is het juist andersom:P in stap hangt hij maar in draf en galop loopt hij heerlijk licht en netjes nageeflijk..

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:45

Ik heb precies hetzelfde probleem. Stap en draf, lekker los, lekker ontspannen. Maar zodra we gaan galloperen, hup, kop d'r op. Wat ik heel opvallend vind, is als ik in een lichte verlichte zit ga zitten, dus zo dat mijn kont het zadelvlak net niet raakt en ik in de beugels moet staan, hij opeens helemaal los komt in z'n lijf. Lekker ontspannen, lekker naar beneden. Dit kan misschien ook wel komen omdat hij een erg actieve en wiebelende galop heeft, (fries), waardoor het heeel moeilijk is om netjes op m'n plaats te blijven zitten, al weet ik dat ik absoluut geen beroerde zit heb in de galop. Misschien dat je ook eens kunt proberen om in de verlichte zit te gaan galoperen, stukjes uiteraard.. Wat mij ook opvalt is als ik met mijn paard heb gesprongen, hij opeens helemaal los komt en ook veel nageeflijker is..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:49

Toen ik net mijn paard had, was dat ook zo. Stap en draf netjes nagevelijk, en galop kop de lucht in en gaan. Bij mij is het eigenlijk vanzelf goed gekomen, na een half jaar begon ze ook in galop te ontspannen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 15:56

Ik leg me binnenhand iets verder naar binnen zeg maar, dat er wat meer stelling komt zonder dat het 'trekken/sterke binnehand word' Maar net als ze teveel naar buiten kijkt dat ze daardoor wel naar benenden gaat Ja . Het helpt af en toe, maar met springen is ze gewoon ja losser enz dat het wel lukt heel apart.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:05

Bij de meeste ruiters is het probleem dat ze heel anders gaan rijden in galop. Eigenlijk moet je in de galop hetzelfde doen als in de draf, dus nagevelijk maken, stelling, niet door je been laten vallen enz. En niet je hand vastzetten omdat het "de" galop is . Probeer maar eens goed te voelen wat je zelf doet als je galopeerd. Een hele hoop ruiters vergeten dan te "rijden"!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 16:13

Aerdenhout: Kan best zo zijn Ja . Dat je dan TEveel er mee bezig bent, ik ga het is proberen/kijken/opletten!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:14

met springen, gaan ze meer van achteruit lopen, met een actieve achterhand, vandaar dat ze dan wel kunnen zakken, dan lopen ze pas echt over de rug

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 16:15

Ik ben daar juist heel erg mee bezig, Lang laag en eerst lekker actief van achter Ja .

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:19

ik denk dat je toch te veel met de kop bezig bent, probeer lekker actief te galopperen en dan alleen de hals recht voor je te houden, als je dit blijft doen komt het hoofd na een tijdje vanzelf naar beneden, wel actief blijven galopperen en dan ondersteunen met ophoudingen links en rechts. Zal in het begin misschien wat lang duren maar gaat later steeds makkelijker.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:57

Ik denk dat het komt omdat je pony/paard nog niet ontspannen genoeg is in de galop.
Misschien is voor jou de galop ook nog een beeetje bijzonders op 1 of andere manier.

Heb ik ook last van gehad.

Je kan proberen ( bij mij geholpen)

teugels iets strakker vastpakken ,
en met je binnenhand steeds opnieuw in de teugels knijpen

NIET TREKKEN.

zo kwam mijn vfries naar beneden.