aan den teugel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_smokylover_

aan den teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 09:05

ik wil mijn pony aan den teugel lere lope normaal kan ze dat al dat zeiden ze maar als ik de hulpen geef doet ze het niet:s
de raden van men medemensen :
-een halsverlenger kopen ( heb ik gedaan ook aangedaan ze reed eraan ze liep aan de teugel me de hulpen en al maar als ze het niet aan heeft doet ze het niet)Afbeelding
-en een slofteugel (heb ik ook gedaan maar dat geldt hetzelfde als voor de halsverlenger)
Afbeelding
-en de andere zei van jah gewoon kneepjes lings en rechts en dan moet ze het van zelf doen ( maar dan zwiert ze met haar kop naar boven en begin ze te trekken ( en ik doe alleen maar kneepjes)
hebben jullie nog raad? PLEAS help me

piaelfje

Re: aan den teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:08

je moet gewoon lekker ontspannen gaan rijden en niet de hele tijd in die mond zitten.
Eerst lekker veel slangenvoltes rijden en stelling vragen.
En als dat allemaal goed gaat kan je je paard rustig naar beneden vragen met je buitenhand.
Geen slofteugel e.d., gewoon lekker rijden en veel voltes maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:10

Kijk eens in de sticky, die gaat helemaal over aan de teugel rijden Lachen

geen slof of iets anders, geen kneepejes (want als ze met haar hoofd op en neer gaat is dat dus zagen)
Maar je paard goed leren luisteren op het been
vandaaruit gaat hij zelf jou ontspannen hand opzoeken
en dan kun je hem pas aan de teugel gaan rijden.

Dus als je het goed leest, begint aan de teugel dus niet aan de voorkant, maar juist aan de achterkant

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:11

Gewoon ontspannen rijden.
Geen hulpteugels gebruiken,als je niet weet wat je er precies mee moet doen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:22

even off-topic Tong uitsteken waar staan die Sticky's eigenlijk?? ik kan 't nooit vinden Nagelbijten / Gniffelen verder vind ik dat RK gelijk heeft Knipoog

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:11

Geen hulpteugels want dan dwing je je paard om aan de teugel te lopen en het moet juist vanuit de ontspanning komen. Kijk eerst eens naar je houding want zolang die nog niet zo goed is zal het niet komen, je moet goed mee gaan zodat je je paard niet hindert in de rug en van achter naar voren drijven. En probeer je niet zo te richten op het alleen maar aan de teugel rijden maar rij ontspannen wat wendingen en voltes dan zal ze op en duur wel nageven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:24

een sticky staat altijd boven aan, die kan namelijk niet zoals andere berichten naar beneden zakken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:03

Ik zet een slotje Lachen. Er is een centraal topic voor "aan de teugel" vragen.