Gestrekt ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

Gestrekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 23:12

Hallo, ik rij nu ong. 3 jaar op een kruising van een wels/arabier × draver , Bloos

Hoe krijg ik het paardje het beste in een mooie gestrekte draf en hoe train je dit ?
Als hij gestrekt moet draven word het lomp, en zie je erg zijn draver kant.
Zou hij ooit gestrekt kunnen lopen ? Sigaar (ik denk het wel, met wat trainen maar hoe ?)

Dus even kort : (hoeft niet 1,2,3 en nu moet hij het kunnen,geduld is zeker aanwezig) Duivel

1. Hoe krijg en train je een paard het beste en makkelijkst om het gestrekt te laten draven/lopen ?? Clown

Alvast bedankt Cool

spretje

Re: Gestrekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:57

Bij mijn paard werkte het heel goed om hem op de korte zijde voor de diagonaal bv. wat terug te rijden, maar wel met de zweep heel lichtjes en snel korte tikjes op zijn achterhand gaf. Niet zo hard dat het hem pijn doet, maar meer zoals een veertje, nou ja, flinke veer dan, hem zou vervelen. Op de diagonaal liet ik hem dan van voren los, resultaat; een hele mooie verruiming en hij zakt bovendien ook nog wat in zijn hoofd omdat hij weer wat vrijheid krijgt, dus hij bleef ook nog eens mooi rond. Dus op de hand eerts goed terug laten komen, terwijl je hem vanachter al kietelt. Het paard weet dat er iets gaat gebeuren en reageert daar dan op. Langzaam terug naar een ietwat verzamelde draf rijden, voor je gaat verruimen werkt trouwens altijd wel goed. Doe dit dan wel zo dat het de jury niet opvalt. Als je vanuit een verzamelde draf begint lijkt het altijd al beter. Oh ja, je paard moet wel even wennen aan deze methode, de kans is er dat hij in het begin misschien wel in galop naar voren stuift als je hem weer laat gaan. Enneh...teugels natuurlijk niet helemaal los gooien he, ik bedoel wel dat hij je hand nog moet volgen, niet dat je met twee losse bogen op je paard zit.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:12

Hij moet eerst puur op houding en zit te rijden zijn. Los zijn van de hand en niet hangen. Pas als je echt lekker kan verzamelen met een actief achterbeen kan je ook goed strekken. Losgooien van voren vind ik niet de juiste manier. Het paard moet juist perg op gaan lopen en van achteruit gas geven.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:39

Het strekken is dus dat de pony op het zelfde tempo blijft lopen, maar toch zijn benen hoger optilt en verder uitzwaait.
Je kan hem het beste aandrijven (evt. met zweep) maar tegelijkertijd ook terughouden.

Zo wordt al het beenwerk dat je geeft , opgevangen aan de voorhand, en zal hij snel gaan strekken.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:48

Bedankt voor de tips.

nicky_f schreef:
Het strekken is dus dat de pony op het zelfde tempo blijft lopen, maar toch zijn benen hoger optilt en verder uitzwaait.
Je kan hem het beste aandrijven (evt. met zweep) maar tegelijkertijd ook terughouden.

Zo wordt al het beenwerk dat je geeft , opgevangen aan de voorhand, en zal hij snel gaan strekken.

Hierbij is het dat hij de éene keer helemaal gek word en het niet snapt, maar hij heeft ook al wel een smooi gestrekt gelopen bij die methode zij de instructriese,
het zal dus nog even werken worden maar dat begrijp ik natuurlijk ook wel Clown

Meer tips altijd handig !! Cool