benen stil houden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missyissy

benen stil houden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 21:38

ik heb zo'n moeite om mijn benen onder het rijden stil te houden en dat is erg vervelend.
ik werk er al heel lang aan maar het lukt gewoon niet.
mijn rij instructeur zegt er nooit iets van,
en als ik het vraag dan zegt hij: o dat komt wel goed.
maar daar heb ik niets aan. dus daarom vraag ik het aan jullie.

groetjes

(p.s door dat hijn benen''heen er weer''zwaaien raak ik ook steeds mijn beugels kwijt.)

Valiente

Re: benen stil houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:52

Mijn ervaring is vaak dat wanneer de hakken worden uitgedrukt en de tenen naar binnen worden gehouden de voet vaak een stuk stiller ligt.
De spier word hiermee aangespannen, been is niet meer ontspannen en een stuk minder 'heen en weer zwaaien'.

Wel raar dat je instructeur je hierin niet begeleid, hij hoort degene te zijn die rijtechnische fouten helpt op te lossen. Verward

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:58

Ga oefenen met bierfiltjes doen ze bij ons op de manege ook met beginners ( ze beginnen er al vroeg mee Tong uitsteken). Doe de bierfiltje tussen je onderbeen en de buik/zadel van je pony nou moet je er wel voor zorgen dat die stil blijf zitten anders vallen ze.
En hakken naar beneden en tenen naar je pony toe

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:45

Je hebt op www.paardendrogist.nl- "voor de ruiter"- "rij-asseccoires" bandjes te koop die je vastmaakt van je beugel aan je singel. 12,50 per paar. Het heet symmetry. Er staat bij: Een groot succes in Engeland! Een handig hulpmiddel tijdens het rijden voor het stilhouden van het onderbeen en het naar beneden houden van de hakken. (alleen voor trainingen, niet voor wedstrijden).
Succes!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:46

Gewoon een touwtje om je singel en aan je beugels.
Werkt super!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:00

Met die touwtjes is niet slim.. je zou maar vallen en je voet daardoor niet uit de beugel krijgen geen goed plan dus !!!

Inderdaad wat veel op maneges gebruikt worden zijn bierfilters en deze mogen niet vallen dus dan moet je die benen wel stil houden.. moeilijk maar het werkt op ten duur wel.. succes

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:02

die van paardendrogist.nl zitten vast met klittenband, als je valt en je zit echt vast zal het wel los schieten.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:04

Ik denk eerer dat je het misschien moet zoeken in hoe je in het zadel zit en hoe je bekken staan.

Als ik teveel op mijn muts zit zijn mijn benen ook stukken onrustiger dan als ik correct zit op mijn bips met bekken in juiste positie. Dan liggen ze wel heel netjes stil.

Je ziet meteen dus wanneer ik weer eens fout in mijn zadel zit.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:05

Maar met dat klittenband leer je niks omdat deze gewoon vast zitten.. met een bierfilter moet je je been er aan houden en moet je er dus iets voor doen ik denk datje het zo sneller leert dan waarneer je gedwongen zo zit en er in precipe geen rekening mee hoeft te houden..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:17

El_Beauty schreef:
Maar met dat klittenband leer je niks omdat deze gewoon vast zitten.. met een bierfilter moet je je been er aan houden en moet je er dus iets voor doen ik denk datje het zo sneller leert dan waarneer je gedwongen zo zit en er in precipe geen rekening mee hoeft te houden..

Dan lijkt me eerder dat je al snel gaat klemmen en dat is ook weer niet de bedoeling.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:21

Zelfde probleem Knipoog
Hou je je benen wel genoeg aangesloten aan je kniewrongen?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:52

Toch werkt het heel goed die touwtjes, mijn benen zijn er een stuk stiller van geworden.
Zo gevaarlijk lijkt het me niet Knipoog
Maar dat moet je natuurlijk ook helemaal zelf weten of je het wel of niet gevaarlijk vind.

hesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:11

ik heb zelf ook dat probleem. maar heb wel ondekt dat ik lichtrij vanuit mijn boven benen inplaats vna uit de druk op de beugel. dus ik klem een beetje met mijn boven benen wat dus absoluut niet moet. ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de manier waarop je in je zadel zit.