Clinics/lessen speciaal voor houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Clinics/lessen speciaal voor houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:53

In januari 2006 ben ik geopereerd aan mijn enkel na een paardrij-ongeval, er zaten losse stukken bot en kraakbeen in mijn enkel en die zijn verwijderd.
Sinds die tijd is mijn beenhouding met paardrijden enorm verslechterd. Ook is er een halfjaar geleden geconstateerd dat ik een scheur heb gehad in een van mijn ruggewervels,dit is nu aardig opgeknapt dankzij wekelijkse chiropractor bezoeken.
Maar de slechte houding blijft, ik moet rechts mijn beugel zeker 1 soms 2 gaten langer maken,er staat heel veel druk op mijn enkel(dat is dus de slechte enkel),hij zwikt.....
Beroerd dus.

Ik zou daarom dolgraag eens een clinic,of speciale lessen volgen voor mijn houding....er zit het eea gewoon niet fijn,zit scheef,houd mijn bekken volgens mij scheef....
Zijn hier Bokkers die mij kunnen tippen?
Het hoeft niet eens met eigen paard te zijn,alle tips zijn welkom!!!

ikkemetwikke

Re: Clinics/lessen speciaal voor houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:23

kijk eens op e site van anne Muller,heb daar een keer een clinic van gezien,en vond het een zeer nuttige les.
http://www.akasha-rijkunst.nl
zij heeft ook boeken geschreven,en heeft een manege.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:21

Denk miscshien ook eens aan centered riding. Er zijn heel veel mensen die dat geven. Ikzelf heb er heel veel baad bij.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:05

Kan je instructeur je niet helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:44

patsur schreef:
Kan je instructeur je niet helpen?

Ik heb al ruim een jaar geen rijlessen meer,na het ongeluk tijdelijk gestopt met paardrijden,ik rijd nu puur recreatief...
En ga ook geen lessen meer nemen,althans,niet nu en niet voor""gewoon".

Centered riding ken ik wel qau term....iemand ook wat adressen en dergelijke wellicht?
Of sites?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:45

Dan denk ik dat je zeker als je zo op je paard zit het beste gewoon zitlessen (evt aan de longe) kunt nemen. Iemand die je individueel kan helpen met het weer recht leren zitten op je paard.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:51

Dat zoek ik ook hoor,maar het liefste iemand die echt ook ervaring heeft in lessen waarbij aandacht wordt besteed aan houdingsproblemen,mn omdat dit dus voor het ongeluk niet zo was...

Sonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:15

Het is toch wel verstandig om WEL rijlessen te nemen zeker als je met dit soort "gebreken"zit.
Iedereen heeft ondersteuning nodig en zeker als het voor het ongeval niet een probleem was...
Dan heb je dubbel hulp nodig voor het correct oplossen.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:07

Ik heb een equisimulator, deze bied je de kans om zonder paard aan jezelf te werken zodat je op je paard direct effectief kunt zijn. De "machine" is geschikt voor alle gangen en er wordt gewerkt aan houding en zit, de juiste manier van bewegen, het omgaan met fysieke tekortkomingen en de toepassing van dit alles op je eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:32

Monya,zou je me hier wat meer over kunnen uitleggen???
Dat klinkt wel erg inventief..

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:01

Anoniem schreef:
Monya,zou je me hier wat meer over kunnen uitleggen???
Dat klinkt wel erg inventief..

Uhh, uitleg...

Nou de simulator kan "draven" en "galopperen", uiteraard niet exact zoals een paard... maar de simulatie wordt door de ruiter zelf in stand gehouden of verbroken zodra de bewegingen van die ruiter niet goed synchroon zijn, niet goed uitgevoerd worden etc. Het is dus een soort spiegel. De stapbeweging is niet zelf in gang te zetten, maar daarbij word je geholpen door moi. Omdat de machine op 1 plek staat kan ik er goed bij en corrigeer ik je houding hands on. Daarnaast kun je in alle rust oefenen omdat je je niet met een echt paard hoeft bezig te houden. Het geeft je dus de kans totaal met jezelf bezig te zijn in alle rust. Ter plekke raak je je bewust van je manier van bewegen, en wat de correcties voor invloed daarop hebben. Je leert dus je lichaam gebruiken op de juiste wijze.

Uiteraard is een vervolg mogelijk op een echte paardenrug.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:13

of neem een zitles weekend bij Anne Muller. Door haar achtergrond met verschillende bewegingsleren, kan ze je erg goed helpen, ook als je ineens last van je enkel mocht krijgen. Ze ziet precies waar je iets vasthoudt, en wat je kunt veranderen om weer goed te leren rijden. kijk eens op www.akasha-rijkunst.nl

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:11