buitenhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muk

buitenhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:43

hee ik heb een probleempje
ik rij sinds kort een paard bij, is een heel lief ne leuk paardje
maar ik de galop valt ze bij mij naar buiten, en ik weet dan wel dat ik mijn buitenhand er goed bij moet houden (dat wordt ook wel tegen mij gezegd hoor in de les), maar heb daar toch nog problemen mee... iemand tips?

en dan nog iets met mijn buitenhand
ik lees hier op bokt vaak dat je met je buitenhand zeg maar stuurt, maar hoe precies.. ik heb toch de neiging om teveel met mijn binnenhand te sturen.

bedank!

kips

Re: buitenhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:30

ik ga dit topic ff volgen heb hier af en toe ook moeite mee

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:22

Wat bij mij nog wel is helpt bij het paardje wat ik rij heeft het ook wel is. Is vooral in de bochten, binnenhand van de hals buitenhand tegen de hals. Binnenhand natuurlijk niet overdreven van de hals af. Laat hem maar wat naar binnen kijken.
Ik hoop dat het bij jou ook helpt!
Suc6.

Moshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:14

Je hebt een tic die je niet snel afleerd misschien kun je met een zweep rijden. Dat als je toch met het verkeerde hand rijdt toch even een tik geeft en hem in de galop houdt.

Evt. kun je ook sporen doen.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:05

Goed bij nadenken dat je de binnenhand ontspant en op de buitenhand druk houdt. Je duwd je paard als het ware naar de kant waar hij naartoe moet. Goed met je binnenbeen naar je buitenteugel toe rijden en dan goed met de buitenhand begrenzen.
Je sluit het paard als het ware op tussen je binnenbeen en je buitenteugel.
Succes.

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:43

bedankt voor jullie reacties. het gaat steeds beter Haha!
ik hou beter mijn buitenhand erbij en als ze dan toch nog naar buiten wil vallen hou ik mijn buitenbeen er ook bij.
maar ik weet niet of dat met die buitenbeen goed is aangezie iemand zei dat je met je binnenbeen je paard naar je buitenteugel moet drukken.
ik gebruik mijn buitenbeen dan maar om toch nog te coorrigeren dat ze niet naar buiten valt, en dat we niet ineens bij de bakrand een hele scherpe bocht moeten maken Tong uitsteken

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:33

Dat is ok hoor! Met je buitenbeen begrenzen. Hiermee zorg je ook dat de achterhand niet uitzwaaid in een bocht....

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:17

yay... dan doe ik eht goed Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:20

Wat je als oefening nog eens kunt doen om te controleren of je de buitenschouder goed kunt begrenzen is in stap (en daarna in draf en galop) vierkantjes rijden. Het omzetten in de hoek van 90 graden alleen op binnenbeen/buitenteugel doen. In stap heb je alle tijd Lachen