Jullie zullen wel denken dat mens is gek.
Maar ik ben zo trots op mijn paardje.
Nou ik zal het uitleggen:
Ongeveer 8maanden geleden wilde ik gaan beginnen springen met mijn paardje.
Hij had en nooit eerder gedaan en ik ook niet maar kreeg hulp van iemand die er goed verstand van had.
Mijn paard weigerde om in de buurt tekomen van de balkjes die op de grond lagen.
En eroverheen dacht hij al helemaal niet over na!!!!
Dat was dus 8maanden geleden.
Afgelopen weekend had ik alle moed bij elkaar verzameld en dacht ik ga het nog is een keer proberen,
Ik was benieuwd hoe hij erop zou reageren.
Het was lekker rustig op stal en alleen ik en me moeder waren er.
Me moeder heeft 2 staanders neergezet en daar ging hij door alsof die er altijd stonden.
Toen een balkje op de grond neergelegd.
Hij ging er heel stoer op af en zette 1been over het balkje en bleef staan.
Hij had echt zoiets van wat moet ik en trok zijn been gauw weer terug en wilde niet over het balkje heen ook niet naar een aantal andere pogingen.
Toen ben ik afgestapt en heb het geprobeerd en ging hij eroverheen als of hij het al jaren deed.
De eerste keer nam hij een sprong dat hij achter in de bak uitkwam en daarna liep hij er zo overheen.
Nou ik weer in het zadel geklomen en het geprobeerd en hij ging eroverheen!!!!!!!
Ik had zoiets van dat is zeker een vergissing dus ik nog een keer geprobeerd en ja hoor daar ging hij weer netjes eroverheen!!!!!
Tuurlijk het is nog lang niet perfect maar ik ben zo trots op mijn kereltje!!!!!!
Jullie zullen wel denken dat mens is gek maar ik ben echt supertrots op me ventje!!!!!
Zal binnenkort foto's plaatsen als ik die heb.
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste hem het kan aanleren dan hoor ik dat erg graag.
Ik heb 1x in de week priveles en dat gaan we nu straks uitbreiden met springlessen.
Maargoed alles op zijn tijd!!!!!!

met les leer je vanzelf genoeg