hand ontspannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muk

hand ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:21

ik was vandaag bij een handelstal waar ik samen met een vriend en een vriendin paarden bijrijd.
ik vroeg of ik op een bepaalde pony mogt rijden waar ik gister ook op zat, heel even maar want toen moesten we weg Boos! heb toen eigenlijk alleen maar gestapt.maar ik mocht er vandaag niet op van die man, omdat ik volgens hem mijn handen te vast hou, en niet genoeg ontspan.

nou was ik zondag bij een paard die ik ga verzorgen en bijrijden, dat was toen de 1e keer om te kijken hoe het ging.
die vrouw was heel positief, en zei toen tegen mijn moeder dat ze het moeilijk vond om haar paard zeg maar uit handen te geven, maar dat ze er bij mij wel een goed gevoel bij had. en daarna zei ze ook nog tegen mij dat ze vond dat ik een prettige rijstijl had en heel licht was met me hand.

toen ik gisteren dus op die pony bij die handelstal zat voelde het voor mij ook dat ik gewoon goed ontspande en voelde die pony ook heel ontspannen aan.

voor jullie is het natuurlijk moeilijk in te schatten hoe ik rij natuurlijk, maar ik wil toch vragen hebben jullie het idee dat ik ontspan ofniet. zo niet hebben jullie tips om dat toch te gaan doen zodat ik daar op kan letten.

bedankt

Anoniem

Re: hand ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:33

Hoe kunnen wij dat nou weten Verward

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:35

ik bedoel heeft iemand tips om beter te ontspannen?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:35

ja eh, moeilijk te zeggen. de eigenaar van dat paard is natuurlijk geen instructeur dus die ziet het minder goed, terwijl de handelaar zoveel mensen ziet rijden en zoveel paarden ziet lopen (ook bij verschillende ruiters), dat ik denk dat hij er toch wel wat verstand van heeft. maar het is zo heel erg moeilijk te zeggen.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:37

ik denk idd dat die handelaar er net iets meer verstand van (kan hebben) heeft.
maar dit is over internet écht niet te beoordelen.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:38

met een ontspannen, hand rijden, geef ik als tip, doe net of je een musje vast houdt, als je te hard knijpt is hij dood, ik zou zeggen proberen met z,n allen, het is een hele goede training en bij mij werkt het echt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:40

je geeft ons geen verdere voorbeelden alleen dat de ene vind dat jij wel een ontspannen hand hebt en de ander niet. Hóe moeten wij dan weten of jij een ontspannen hebt of niet?

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:52

ok ok. grappig dat musje Clown ik zal het eens proberen.
wat ik wel merk bij me zelf is dat het ook ligt aan op welk paard ik zit. sommige paarden zijn harden in hun mond waardoor is snel hard word.
ik zat op nog een andere pony die er heel de tijd hard vandoor wil gaan. dan hou ik wel heel vast ja. maar moet zeggen dat ik daar bij wel steeds meer ging ontspannen, omdat die pony ook rustiger werd. toen ik daar gsiter op zat wou die alleen maar galloperen. maar vandaag had ik die veel meer bij me en bleef in mijn tempo. toen begon die man te zeuren dat ik hem niet goed aan de teugel reed. kon ik niks aan doen ik vroeg heel de tijd rustig (dat weet ik zeker) en dan was ze beneden en dan ging ze met haar hoofd gooien.
maar die andere pony was ik dus voor mijn gevel heel rustig, en ging ze er niet hard vandoor en was ook niet hard in haar mond, waardoor ik ook gelijk veel meer ontspan.

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:51

tja moeilijk te zeggen, maar denk gewoon dat je eigenlijk niets van gewicht in je handen mag hebben, er mag niet veel spanning op je teugels zitten, als dit niet zo is heb je volgens mij een zachte hand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:11

muk schreef:
ik zat op nog een andere pony die er heel de tijd hard vandoor wil gaan. dan hou ik wel heel vast ja. maar moet zeggen dat ik daar bij wel steeds meer ging ontspannen, omdat die pony ook rustiger werd. toen ik daar gsiter op zat wou die alleen maar galloperen. maar vandaag had ik die veel meer bij me en bleef in mijn tempo. toen begon die man te zeuren dat ik hem niet goed aan de teugel reed. kon ik niks aan doen ik vroeg heel de tijd rustig (dat weet ik zeker) en dan was ze beneden en dan ging ze met haar hoofd gooien.
maar die andere pony was ik dus voor mijn gevel heel rustig, en ging ze er niet hard vandoor en was ook niet hard in haar mond, waardoor ik ook gelijk veel meer ontspan.

Als je met de teugels speelt, heb je geen stille hand naar mijn mening. Ik weet niet OF je dat doet, maar zo komt het wel over.
En als een paard hard in de mond is heeft het juist geen zin om hard met je hand te zijn, ook niet als een paard graag wilt rennen. Daar maak je een paard nl. alleen maar harder van, je moet leren zelf durven los te laten
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:16

Constant aan je handen denken!
Doet het paard zijn hoofd omhoog dan zet je druk, luisterd hij, dan ontspan jé.
Blijkbaar houdt jij die druk erop en dat wil ik ook nog weleens doen.
Gewoon constant denken: druk, ontspannen, druk, ontspannen.
Heel moeilijk, maar ik heb een lesgeefster die me er goed op wijst.