vreugdebokken uitzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

vreugdebokken uitzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 23:33

Hoe kun je het beste vreugdebokken uitzitten,Als mijn paard namelijk niet voorop mag galoperen ,of hij ziet een paard in de verte ,gaat hij bijna altijd bokken en best hoog ook,hoe kun je ze het beste uitzitten zodat je wel in het zadel blijft zonder eraf te vallen Knipoog ik weet wel dat je moet proberen het hoofd omhoog te houden..wacht op tips haha

Lara_Silver

Re: vreugdebokken uitzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:38

Hoofd omhoog, achterover zitten (liggen is ook erg effectief Tong uitsteken ) en drijven. Ook kun je valsspelen door je vast te houden aan het zadel.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 23:40

Lara_Silver schreef:
Hoofd omhoog, achterover zitten (liggen is ook erg effectief Tong uitsteken ) en drijven. Ook kun je valsspelen door je vast te houden aan het zadel.

gaan staan in de beugels is dus geen optie?meestal als ik ga galoperen in het bos sta ik wel in de beugels omdat hij best hard gaat,haha

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:48

Ja dan is het wel pech hebben als hij dan net een bok geeft. Ja
Hoe bokt hij eigenlijk? Ja mischien een stomme vraag maar er zijn heel veel verschillende bokken. Tong uitsteken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:52

Zwaar en achterover zitten.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:28

je kan ook ligt gaan staan in de beugels en het paard onder je door laten bokken. doe ik vaak en helpt erg goed. je krijgt geen harde klappen, doordat je steeds omhoog gegooid wordt en je paard ook niet, want jij valt na zo'n bok niet terug in het zadel. dus niet in verlichte zit, maar een klein beetje uit het zadel en wat naar achter leunen. en toch blijven proberen om zijn hoofd omhoog te krijgen.

deborah__013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:54

achteroverzitten en drijven

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:21

Goed zwaar gaan zitten en je paard ervoor afstraffen. Vreugdebok of niet, het is gevaarlijk, dus doet hij/zij het, een tik of gewoon op de rem zetten. Bij mij in de bak is een tik met de zweep erg effectief (omdat zij het doet omdat ze door moet lopen van me). Ik zou je paard gewoon op de rem zetten (halthouden) en dan rustig opnieuw aanspringen, weer bokken, meteen weer op de rem. Hij krijgt het snel genoeg door.

rihathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:46

en benen lang maken! want als je je benen optrekt lig je er gewoon sneller naast als dat je je lang gaat zitten en achterover, zo doe ik t tenminste altijd ..

en ja mijne heeft ook vreugdebokjes, maar dat is ook niet gemeen bedoelt van hem , maar dat moet er gewoon even uit dan ofzo, want daarna is hij meestal wel braaf Tong uitsteken

succes Knipoog

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:47

paard gewoon in 1 x omtrekken Lachen dan kan die ook niet bokken

yamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:41

zwaar achter over zitten en drijven proberen ze hoofd om hoog te houden Clown

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:44

Ik ga altijd in mn beugels staan! Scheelt wel een paar boinken!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:52

Niine schreef:
Ik ga altijd in mn beugels staan! Scheelt wel een paar boinken!

Dat kan ook goed helpen, mijn pony wil nog wel eens een paar vennijnige bokken geven als ik zonder zadel rijdt, en dan zet ik mijn handen vast op de manenkam, schuif een stuk naar achter en leun met mn bovenlichaam juist naar voren, op een of andere manier werkt het, maar met zadel weet ik niet of dat zo een goed idee is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:57

Het is hoe dan ook verzet (ik mag niet voorop dus ga ik klieren), dus idd een tik met de zweep, drijven,lang maken, zwaar en achterover zitten. Zorg er in elk geval voor dat jij de leiding weer overneemt. En laat hem maar wennen aan het achter een ander lopen, is misschien handig om het af en toe in de bak te oefenen?

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 23:09

Breghje schreef:
Het is hoe dan ook verzet (ik mag niet voorop dus ga ik klieren), dus idd een tik met de zweep, drijven,lang maken, zwaar en achterover zitten. Zorg er in elk geval voor dat jij de leiding weer overneemt. En laat hem maar wennen aan het achter een ander lopen, is misschien handig om het af en toe in de bak te oefenen?

in de bak gaat het juist wel goed..alleen op buitenrit niet helaas,maar denk dat je het moeilijk afleert als ze het eenmaal gewend zijn want heb hem nou 2,5 jaar bijna en toen die nog bij de vorige eigenaar was was hij juist de leider voorop en moest de rest in een groep er achteraan want hij heeft op een manege gelopen met de buitenritten..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:12

tsja hoe zit je dat uit? Clown
das lastig te beantwoorden Nagelbijten / Gniffelen
ik kan bokken nu wel goed uitzitten, maar dat komt omdat ik genoeg oefening heb gehad toen macho in zijn puberteit zat Nagelbijten / Gniffelen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:57

kiddes schreef:
in de bak gaat het juist wel goed..alleen op buitenrit niet helaas,maar denk dat je het moeilijk afleert als ze het eenmaal gewend zijn want heb hem nou 2,5 jaar bijna en toen die nog bij de vorige eigenaar was was hij juist de leider voorop en moest de rest in een groep er achteraan want hij heeft op een manege gelopen met de buitenritten..

Das idd balen, hij is dan heel lang gewend geweest juist de leiding te nemen. En al die 2.5 jaar heb je dit probleem gehad of is het iets van de laatste tijd dat de kop opsteekt? Wat je zou kunnen proberen met iets/paard in de verte zien is hem omdraaien, een (dressuur)oefening doen ofzo, dat hij in elk geval zijn aandacht bij jou moet houden. En oefenen buiten, elke keer een klein stukje achter een ander en hem dan de hemel inprijzen als hij netjes daar blijft lopen. Hoeft niet meteen in galop, maar begin met stap. Dan valt hopelijk zijn kwartje ook wel. Ook heel veel overgangen en oefeningen buiten, zodat hij toch afgeleid blijft en niet meer zo gefocussed is op dat voorop lopen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:25

Hangt van je evenwicht af. Achterover zitten helpt meestal erg goed, hoewel ik merk dat ik de laatste tijd paarden ook weleens 'onder me door' laat bokken, dus een beetje staan in je beugels zodat je het op je benen opvangt en niet naar voren gegooid wordt. Maar dan moet je wel een beetje evenwicht hebben, want anders lig je er alleen maar sneller naast Clown .

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:13

Stukje verlichte zit helpt niet? Kan hij lekker onder je door bokken..