Bij mijn weten kent Nike(de pony), deze oefening niet. (En anders heeft ze had ze deze al minstens 3 jaar niet meer gedaan)
Woensdag ging ze zo lekker dat ik dacht van we gaan het eens een beetje proberen.
Wat ik dan doe(probeer
), is eerst op de lange zijde rechtuit rijden, dan vervolgens te doen alsof ik een wending ga maken, en dat dan vooral via mijn benen en zo weinig mogelijk met mijn handen. Dan als Nike de wending in wil gaan wat opvangen op beide teugels maar met de buitenhand net iets meer en met mijn binnenbeen haar opzij proberen te duwen terwijl het buitenbeen dan weer tegenhoud om niet weer recht te gaan lopen.Ik vraag me af, is dit de goede manier om schoudervoor te rijden?
Of wat voor een andere, (vriendelijke) manieren zijn er nog meer?
Is het dan ook echt de bedoeling om vanuit schoudervoor de af te wenden of is het juist de beter om vanuit schoudervoor het paard weer op de lange zijde recht te laten lopen?
En dan vooral wat is het beste/makkelijkste om een pony het te leren.
Natuurlijk is het beste dit met goede begeleiding doen. Alleen heb ik dit maar soms en ik wil hier ook alleen maar iets aan doen als ik voel dat Nike er zelf zin in heeft (om iets anders te doen), en ze voldoende reageert op mijn hulpen om dit te proberen.
Maar is het vooral als de pony het ook nog moet leren slimmer om vanuit schoudervoor in een wending weg te rijden of eerst weer recht te laten komen?
Hier bij 2 foto's van de laatste keer;

) Succes.