pony vast op links

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tuinkabouter

pony vast op links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:56

hoi bokkers Vork
mijn pony zit heel erg vast op links,hij wil ook niet op lings gelongeerd worden,als ik ermee rijd dan reageert hij ook niet op binnenbeen misschien komt het doordat hij pas twee maanden onder het zadel is en ik weet dat ik geduldig moet zijn en dat hij alles nog moet leren,maar in het begin van het inrijden was ie heel braaf op beide kant;zowel links als rechts,is hij me gewoon aan het uitproberen,als ik hem straf dan krijgt dat misschien gevolgen voor later,want ik wil em natuurlijk niet verpesten
ik probeer nog wel wat met binnenbeen en binnentuigel naar buiten en buitenteugel tegen de hals maar dat werkt niet,dus niet oefen ik zo vaak mogelijk op links,maar hij blijft maar vastzitten,ik hoop dat het na een tijdje wel goed komt maarja wat vinden jullie hier nou van ? Bloos

p.s het inrijden doe ik wel samen met de eigenaar hoor maar die zegt dat het allemaal wel goed komt Cool

tuinkabouter

Re: pony vast op links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:57

whaha ,ksie nu pas dat ik het wel heel raar heb opgeschreven :p

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:01

Een paardje dat ik af en toe rijd zat ook steeds vast.
toen les gehad en de intructrice erop en ze liep prima!
Bleek dus een gewoon een truuk om onder het werken uit te komen!

Succes ermee!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 20:02

dankje Knipoog

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:27

is er geen fysiek probleem?

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:08

nee hoor Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:12

zowiezo in dit geval heeeeel goed je zadel laten nakijken en de rug/schouder Knipoog
verkeerd passende zadels kunnen dit probleem namelijk ook veroorzaken.

daarnaast zorg dat je een goede instructeur krijgt!!!!
iemand die weet hoe jij je dier moet leren rechtrichten en die ziet wat je fout doet,want waarschijnlijk zet je toch ergens vast met je handen/schouders...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:23

Ga wel mee met bovenstaande en niet teveel oefenen op links.. vooral proberen gewoon rechtuit te laten lopen, dat is voor de jonkies al moeilijk genoeg. Teveel gepruts op links kan juist zorgen dat hij links vastzet. Dus hoofdrecht, tussen twee handen en twee benen. Dus niet proberen in te buigen.
Zadel laten nakijken bij pas ingereden pony is meestal geen overbodige luxe.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:47

Kijk eerst heel kritisch naar jezelf. Zit jij wel recht op je paard? Of blokkeer je haar misschien doordat je scheef zit. Laat anders even iemand anders naar je kijken (vooral van achteren) of je in de wendingen recht boven je pony zit.
Een pony die nog maar 2 maanden onder het zadel is hoort niet nu al vast te zitten.
Uitproberen lijkt me voor een pas ingereden pony ook niet echt waarschijnlijk, niet als ze vanaf het begin correct ingereden wordt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:53

Het probleem zit niet aan de linkerkant maar aan de rechter!
Op het moment dat hij links moet inbuigen wil hij duidelijk de rechterkant niet op rekken. Hoe harder jij gaat proberen om de linkerkant los te maken, hoe slechter het zal worden. Je paardje is dus eigenlijk nu al scheef. Vraag of je les mag nemen van een zeer ervaren instructeur of trice, voor je paardje helemaal niet meer wil lopen, want als hij na twee maanden al dit probleem heeft gaat er iets niet goed.