tips voor correct beengebruik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

McSquizzy

tips voor correct beengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:09

Ik heb sinds enkele weken een nieuwe instructeur...
We rijden sindsdien echt de sterren van de hemel , voor zover dat mogelijk is!

Mijn paard loopt voor het eerst ontspannen, nageeflijk en tamelijk goed vooruit!
Alleen...

Blijkbaar denk ik al jaren dat ik hem benen geef of met mn kuiten druk...terwijl ik eigenlijk alleen maar de onderlegger raak en mn paard helemaal niet.
Ik ben zelf 1m59 en mijn paard is denk ik 1m65 of iets groter.
Ik heb dan ook nog eens korte beentjes...

Dus iemand tips om correct je benen er aan te leggen?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...hij voelt het dus vaak niet eens dat ik hem benen geef.

Alvast bedankt!!

Jolijntjeh

Re: tips voor correct beengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:20

Dus als ik het goed begrijp kom je met je benen niet ver onder de onderlegger uit?
Wat geeft je instructeur voor oplossing hiervoor? Aangezien het sinds je les van hem hebt veel beter gaat?

Er zijn zadels met verkorte zweetbladen te koop, zodat niet alleen het zitvlak maar het hele zadel beter in verhouding met je lichaam is. Misschien dat dat een idee is? Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:08

Idd, een zadel met kortere zweetbladen?
Ik heb wel eens gehoord dat mensen met dit zelfde probleem een zachte spoor omhadden zodat ze er wel bij konden, maar of ik daar aan zou beginnen weet ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:20

Een paard voelt een vlieg landen, en dan denk jij dat hij je been niet voelt? Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Ik rij in een westernzadel dus heb over de hele lengte van m'n been een lap leer tussen m'n been en het paard, en toch reageert ze op enkel het aanknijpen van mijn kuitspier.
Je moet dus wel echt heeeeeeel korte pootjes (of lange zweetbladen!) hebben wil je paard jou niet voelen.

Doe eens een foto?