Als gevolg van een ongelukje (dekkende ruin op mijn merrie gesprongen, sprong wat ongelukkig en sindsdien sierde een mooie hoefafdruk de rug van mijn merrie) kamp mijn paard al enige tijd met vrij ernstige rugklachten.
Direct na het ongeluk is mijn va bij haar komen kijken en concludeerde dat er waarschijnlijk gelukkig geen wervels beschadigd zijn. Na een aantal weekjes rust ben ik met haar naar Ellen Kral gegaan die haar vervolgens dmv accupunctuur heeft behandeld. Na enkele dagen moest ik haar weer gewoon gaan rijden om stijfheid ed. te voorkomen.
Inmiddels heb ik haar dus al weer enkele keren gereden. De pijn in haar rug is absoluut verminderd maar ze zit (nog steeds) zo vast als een huis. Ze houdt haar rug (lendenen) erg strak en wil deze niet ontspannen, iets wat mij nu niet bevorderlijk lijkt voor de situatie.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan goede tips om haar rug (lendenen) wat losser te maken, dit mogen zowel tips onder het zadel zijn (oefeningen oid) of aan de hand. (buigoefeningen?)
Over 2,5 week ga ik overigens opnieuw naar Ellen Kral voor een vervolgbehandeling. In de tussentijd moet ik mijn merrie echter gewoon rijden, oefeningen & tips zijn dus van harte welkom! Alvast bedankt voor de reacties!