staken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soof20

staken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 22:26

heb vandaag gereden nou ja poging tot... stappen gaat allemaal goed maar zodra ik aandraaf en wat meer vraag stopt ze ermee en gaat vol in der achteruit... kan mijn handen naar voren doen en aandrijven heeft geen zin, zweep erbij heeft ook geen zin ze gaat alleen maar harder achteruit.
ze heeft dit nu al een tijdje maar het rare is als ik les heb is er niks aan de hand als ik met andere paarden in de bak ben is er ook niks aan de hand... heb echt alleen een probleem als ik alleen ben uiteindelijk lukt het wel maar dan ben ik dik een half uur verder, en vandaag kwam na 3kwartier waarvan 10min normaal te hebben gereden er iemand bij rijden en toen was het klaar ze was super braaf, is het nou echt puur verveling, dat ze het niet leuk vind alleen in de bak? iemand ervaringen of tips misschien? bedankt in iedergeval groetjes van sophie

montyjansen

Re: staken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 06:42

misschien problemen in zijn spieren omdat je als je alleen ben dat je meer vraagt dan met meerdere Verdrietig

Fianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:49

Is ze alleen met rijden zo vervelend of is ze in de omgang ook 'n echte merrie?
Lijkt mij een dominantie-kwestie: Geen zin hebben om hard te werken, want je zegt dat ze gaat staken
als jij meer gaat vragen.. Dus toch gewoon proberen door te zetten en haar naar voren krijgen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:05

Kan ook zijn dat het haar niet meer bevalt alleen? Had die van mij ook last van.. Moet je ff door heen rijde

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:52

of anders gaag rijden.

Als je paardje het allemaal beu is dan zou ik haar even laten staan en gewoon niets doen.

Dan de draad terug opnemen en aan grondwerk beginnen, longeren en haar leren werken aan de longe. Sommige paardjes moeten even aan herrinnnerd worden aan welke opleiding ze hebben gehad en waarvoor het allemaal dient. Je doet er goed aan omdat het totaal anders is dan wat je paard gewoon is van doen en schep je een betere band, een nieuwe band.

Deze nieuwe start kan je uitmaken waar het probleem zit. Vanop de grond kan je heel veel zien. Longeren kan dus perfekt uw paard aan het werk zetten, alleen moet je goed kunnen longeren, vb dubbele longe, pessoa of bijzetteugels. Longeren is veelal de oplossing voor vele problemen.

Je kan één keer in de week gaan rijden en 2 tot 3 keer longeren, cavalettis zetten of springen aan de longe.

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:57

het is een echte merrie... nou ja in de omgang echt super makkelijk met alles... maar los in de bak kan ze met 2paarden goed overweg en zet er geen ander paard bij want dat gaat niet goed, denk gewoon dat ze het even zat is en het word tijd voor het land hebben wij niet dus 1juni gaat ze lekker naar het land voor 2maanden.
maar lessen (clubles) is ze echt super het is echt als ik helemaal alleen ben mijn verzorgster had vandaag geen probleem ze was met meerdere paarden en dan maakt het ook niet uit dat ze hard moet werken, maar het is een merens een echt karakter paard hoor ik ook wel vaker dankjulliewel voor de reacties groetjes sophie