Wie heeft ervaring met zadelmak maken van Gribaldi-nakomelin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein33

Wie heeft ervaring met zadelmak maken van Gribaldi-nakomelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 11:59

Ik heb een 3-jrige Gribaldi merrie (Gribaldi*Argentinus). Leuk en slim dier, pikt alles erg snel op, maar is ook snel weer verveeld. Dus als ik nou net iets te vaak longeer, komt ze snel in verzet (m.n. niet meer willen lopen). Dat lossen we wel weer op en wisselen het werk veel af (loswerken, dubbele lijnen, gewoon longeren, etc). Ik pak 'r niet meer dan 3-4 keer per week voor max een half uur, maar dan moet ze wel gewoon blijven doen wat er gevraagd wordt... Intussen begin ik nu voorbereidingen te treffen om er eens op te gaan zitten en vraag me natuurlijk af hoe dat zal gaan. En ik vraag me af hoe specifiek dit gedrag nou voor Gribaldi's is, dus zou ik het leuk vinden om eens over jullie ervaringen met Gribaldi's te lezen: zijn die ook zo 'eigenwijs', kunnen ze slecht tegen druk, moet je ze vooral overtuigen...?
Graag jullie reactie, groeten, Marjolein

mariska32

Re: Wie heeft ervaring met zadelmak maken van Gribaldi-nakomelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:43

wij hebben hier een heel gibaldi topic lopen,iets van 106 paginas lang,info genoeg?
gebruik je zoekmachine maar,kom je hem wel tegen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:54

Ik vind Gribaldi's niet over 1 kam te scheren.
Ken er zelf een stuk of 10, allemaal vanaf jongs af aan meegemaakt en ze zijn zo verschillend.
2 hebben bv. nog nooit een stap verkeerd gezet.
Eentje is heel heet, de ander is stout en weer een ander wat gespannener.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:50

ik heb dr zelf ook een deze was ook super vaak verveelt deze moet wat te doen hebben anders word ze heel heet das soms best lastig.
Ze is wel heel leergierig zat er met 3 weken op met zadelmak maken ging zo goed en ze leerde zo snel dat het voor haar te saai werd ging ze andere dinge verzinne van okee word me te saai ga ff lekker hange aan de teugels of willen rennen Clown
Maar het is zo leuk als ze gek doet houd ze je zelf ook wakker Knipoog , alleen jammer dat ze altijd zo druk
succes groetjes sabine

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:42

ik heb er eentje gehad die heel snel alles beu was en profiteerde van mensen die niet consequent waren. gewoon aan het werk zetten, zodat ze geen tijd hebben om fratsen uit te halen. toen hij onder het zadel ging was hij heel braaf, alleen moet je echt achter zijn veren zitten in het begin, eerst heel veel been en loslaten van voor en op het einde kwam ie pas los, koppig baasje, echt geen type 'liever lui dan moe', Lachen