Klapperende kuiten/benen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Klapperende kuiten/benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:13

Afbeelding

Ik heb hier dus erg last van.
Kun je hier wat aan doen?
Zitles oid?

Alvast bedankt. Lachen

Gr. Jorieke

magda_90

Re: Klapperende kuiten/benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:13

Ik heb hetzelfde probleem. Er is tegen mij gezegd dat ik mijn beugels moest vastmaken, maar daar werd ik allesbehalve gelukkig van (erg last van knieen en enkels kon ook moeilijk lichtrijden) ik ga nu voor de optie zitles Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:19

bij mij lijkt het alsof ik de hele tijd been geef. Bedoel je dat?
Het is echt sinds kort, daarom vind ik het zo vreemd van mezelf.
Op ponys had ik er niet last van, had ik juist een stil been.
Ik weet ook niet wat je er tegen kunt doen. Ik probeer de laatste tijd echt vanuit mn knieen te gaan staan en niet vanuit mn tenen. maar echt lukken doet dat niet, krijg last van mn rug.
Ik denk dat het is iets wat er gewoon in is geslopen, krijg je er ook moeilijk weer uit.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:44

Volgens mij betekend het gewoon dat je nog geen onafhankelijke zit heb. Ik heb er ook wel eens last van; maar als je er continu mee bezig houd, om die benen stil te houden, dan gaat dat vanzelf beter. Moet je weg zorgen dat je de rest van je houding ook niet vergeet Clown

Ik kreeg het pas toen ik mijn verzorgpaard kreeg, daar moet je je best voor doen om hem voorwaarts te houden Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:07

Laarzen die je goede steun geven, zoals leren kunnen er ook voor zorgen dat je beter zit dan bv rubberen of slappere chaps.

Zorg er in ieder geval voor dat je paard goed voor je been is en voorwaarts is, als je iedere pas bijdrijft sluipt een gewoonte er helemaal snel in Knipoog

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:09

het kan ook zijn dat je klemt met je bovenbenen.
als je dat doet heb je geen of in ieder geval minder controle over je onder benen en lijkt het inderdaad of je telkens been geeft.
probeer er op te letten dat je op je tenen steunt en niet jezelf vast klemt Lachen
misschien helpt het en anders is het iets anders

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:54

Heb je al eens geprobeerd om je beugels een gaatje langer te maken? Op de foto lijkt het of je echt met je onderbeen kracht moet zetten om te gaan lichtrijden. Als je wat langer zit ga je daar je knieen voor gebruiken en blijft je onderbeen stiller. Verder is het een kwestie van oefenen....

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:24

@ Bienotje, Lederen laarzen heb ik al. Op de foto zijn geen rubberen iig. Haha! M'n paard is best voorwaarts, niet zo dat ik de hele tijd moet drijven dus dat is probleem niet.

@ Sentido, Dat zou best is kunnen. Ja

@ bromfiets, Ja maar dan is het nog erger omdat ze dan gaan flubberen, zeg maar. *LOL*

@ De rest, bedankt voor de reacties. Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:42

Heb je ook al eens een ander zadel geprobeerd?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 07:43

Bienotje schreef:
Heb je ook al eens een ander zadel geprobeerd?

Toevallig krijg ik een nieuw zadel dus we zullen zien. Haha!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:56

Je moet ervoor zorgen dat je goed je kuit tegen het paard houd en op die plek blijft.
Dat is het belangrijkste! Het gaat er nou 1maal om dat je goed het been eraan hebt.
Je hoeft dus niet met je knienen of bovenbenen te klemmen om alles stil te houden,
maar gewoon je kuit er tegen aan houden. Zorg er ook voor dat je dan ook druk op
je beugels zet (waarbij je dan autom. je hakken gaat uitdrukken) en vanuit je knieën
gaat lichtrijden. Als dat lukt, zit je al veel stiller Knipoog

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:18

Ik heb een vriendin die had dat ook echt heel erg,
maar toen heeft ze een tijdje gereden met een sporenriempjes aan haar beugel en singel vast. Het heeft haar echt heel erg geholpen, ik zou het toch een keer proberen als ik jou was!
Groetjesss

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:20

Amberrr schreef:
Ik heb een vriendin die had dat ook echt heel erg,
maar toen heeft ze een tijdje gereden met een sporenriempjes aan haar beugel en singel vast. Het heeft haar echt heel erg geholpen, ik zou het toch een keer proberen als ik jou was!
Groetjesss

Oh dat kan ik idd wel is proberen. Ja

Bedankt voor de tips iedereen! Haha!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:40

Waar je ook is op kunt letten. Als je lichtrijd duw je jezelf dan echt omhoog of ga je alleen zitten. Want als je dichterbij het zadel blijft of je minder in de beugels te gaan staan waardoor je benen minder heen en weer zwieperen.

beaudien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:21

ik had dit ook heel erg maar wat echt goed helpt is je beugels een gaatje langer doen waardoor je minder ver uit het zadel komt en je benen stiller hebt .

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:30

Ben op de site van de paardendrogist ook een `veilige` optie van het touwtje tegen gekomen.
Quote van de paardendrogist:
Symmetry (nu in de aanbieding voor €12,50)
Een groot succes in Engeland! Een handig hulpmiddel tijdens het rijden voor het stilhouden van het onderbeen en het naar beneden houden van de hakken. Verpakt per paar.
Op mijn protocol staat ook altijd "onrustige onderbenen" dus ga ze sowieso bestellen en het een keer proberen.
Mijn paard is overigens ook net behandeld door een osteopaat, hij zat erg vast bij verschillende rugwervels. Heb er inmiddels weer 2 keer opgezeten en het was al een stuk minder omdat meneer zijn rug anders gebruikte. Maar kan nog geen goed oordeel vellen waar het probleem nou lag, paard heeft last van zijn rug en zit daardoor niet lekker of ik ben erg slecht in lichtrijden en doorzitten. Wel frapant dat ik er in galop en stap geen last van heb.
Mocht je interesse hebben dan wil ik je wel op de hoogte houden of het werkt