niet springen en nu wel???!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soyatjuh

niet springen en nu wel???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:31

hey hey mensen!
samen met mijn zus en vriendin deel ik een paardje nikita het is een fjord.
Ze heeft echt een hekel aan springen.
Maar als je der in de bak vrij laat springen dat vind ze wel helemaal geweldig(voor al als we der belonen na de sprong haha Haha! )vandaag gingen we dus vrij springen ze had aleen een halster aan.
toen is mijn zus er op gaan zitten en ja !!!!ze sprong gewoon.
Waarom springt ze niet met zadel en hoofdstel in de bak en wel met helemaal niet ?? Haha! echt gaaf Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze zijn best wazig Knipoog

Sory voor de spelings fouten Bloos

intral

Re: niet springen en nu wel???!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:41

Best raar! maar misschien is ze eerst mishandeld ofzo met een zadel/hoofdstel in/op(tip Knipoog ) ik zou dan eerst langzaamaan met een hoofdstelletje ofzo eerst proberen of ze het dan wel doet en dan so opbauwen! succes ! Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:39

Misschien ligt het zadel niet goed en wordt ze geblokkeerd in haar beweging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:40

Daar dacht ik ook aan
Een niet goed passend zadel

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:51

Daar sluit ik me bij aan. Laat het zadel nakijken, grote kans dat daar het probleem zit.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:38

dat denk ik ook. dat iets haal belemmerd of misschien wel pijn doet. nu voelt ze zich vrij en lekker en springt ze dus wel.
even na laten kijken.
ziet er verder leuk uit Lachen

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:39

Bedankt voor juli tips enzo Haha!
het zadel pas priema wand het raare is ook dat als je naar buiten met der gaat (dus niet in de bak)
En de komt een naturlijke hindernis tegen springt ze ook gewoon met zadel en hoofdstel.?hahah raar paard he Tong uitsteken aaah nee hoor.
Afbeelding zo ziet het er uit als nikita in de bak springt (de bak is ook gewoon goed wand samen met me zus heb ik nog een fjord en die springt wel gewoon over al Tong uitsteken

Afbeelding <----- kijk maar haha

daarom vind ik het zo raar
en of ze vroeger mishandeld is ik weet het niet hoop het niet! ze heeft vroeger op manege liesbochs gestaan toen is ze door iemand anders gekocht en stond waar ze nu ook staat die gene is overleden (vermoord)dus het huis en nikita stonden alleen toen heeft iemand het huis plus nikita gekocht en dat was de ouden baas van mijn vader en toen hebben wij nikita gekocht Haha! na of voor weet niet presies dat de man was vermoord heeft nikita 2 jaar stil gestaan Vriendjes zijn? zielig he

Maar nu heeft ze het goed gelukig Ach gut ik hoop dat juli het verhaal een beetje snappen Bloos sory voor spelings fouten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:19

misschien eens los laten springen met zadel op (zonder beugels) en met hoofdstel (zonder teugels)
kijken of hij dan wel springt....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:21

Kan inderdaad zijn dat ze last heeft van het zadel of dat ze last heeft van het bit.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:23

^sluit ik me bij aan. Mooie fjord trouwens!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:50

met het los springen kan ze niet links langs de sprong gaan. Onder het zadel wel (op de foto's i.i.g.) Kan er ook mee te maken hebben.
Laat verder eens haar mond nakijken.
Succes ermee!!

girl_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 06:14

ik heb een verzorgpaardje en met hetzelfde probleem aleen ze springt 1 keer met mij over een laag hindernisje en dan wil ik natuurlijk nog wel een keer Knipoog maar zij gaat er dan langs en recht er voor krijgen lukt haast ook al niet. been eraan doe ik ook en blokkeren aan de kant waar ze erlangs gaat, maar niks helpt. los springen gaat super ze heeft zelfs 1.10 gesprongen dat is vet knap voor een haflinger. Haha! Pling heeft iemand nog tips ?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:12

Denk ook aan je eigen instelling, het kan zijn dat je ongemerkt zelf met zadel en hoofdstel je paard meer tegenhoudt voor de sprong. Als de ruiter te lang van voren het paard tegenhoudt, heeft het te weinig ruimte om nog te springen. Het wordt immers tegengehouden, uitweg die ze dan zoeken is soms weigeren maar ook erlangs gaan is een optie.

Volgende keer met springen onder het zadel zelf niet anders gaan zitten dan zo zonder zadel.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:39

Heb je instructie voor het springen?
Het kan ook zijn dat jij onder het zadel onbewust je paard heel erg hinderd tijdens de sprong. Denk dan aan niet goed meegaan met je lichaam en het niet goed meebrengen van je handen om je paard de ruimte te geven.
Ik ken ook een paard die dit deed en toen kreeg dat meisje springles en zo heeft het paardje weer geleerd dat het niet vervelend hoeft te zijn om onder het zadel te springen. Als het voor een paard niet fijn voelt dan vertikken ze het gewoon om te springen. Misschien heb je er wat aan. Ik weet natuurlijk niet hoe jou houding is maar het zou een optie kunnen zijn.
Succes ermee

girl_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:46

hartstikke bedankt ik zal er aan denken, moet ik haar dan met de benen opslluiten en teugels wat losser doen ?

girl_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:48

en nee ik heb niet echt les in springen meer in dressuur alleen ik rijd met een meisje en die zegt 'opsluiten, teugels ietsje losser, en achterover zitten' is dat dan goed ?

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:35

je moet alleen niet je teugels te los doen dat je geen zegge meer hebt dan kan ze er wel makkelijk langs. ik zou ze juist een beetje bij te houden