Achterover hangen/zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Achterover hangen/zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:01

Hallo.

Mijn paard, Ricoh, heb ik nu ruim anderhalf jaar. In 't begin was hij erg aan het bokken tijdens het rijden en dit was alleen uit te zitten als je overdreven naar achteren ging zitten. Inmiddels bokt hij niet meer, maar heb ik mezelf aangeleerd om zo naar achter te hangen als ik ga doorzitten. Een andere reden dat ik zo zit is dat hij ontzettend hoog opgooit in draf en dit bijna de enige manier is om te blijven zitten. Hier twee foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Wat kan ik hieraan doen? Tips?

Groetjes!

lailapri

Re: Achterover hangen/zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:10

Longeren en niet meer je teugels vasthouden
en dan steeds rechterop, kan natuurlijk even duren, je moet het jezelf weer aanwennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:13

Jezelf er constant op betrappen .. En gewoon echt je rug rechthouden ! En anders misschien les ? Dan kan diegene die jouw lesgeeft je daar eens flink op aanpakken Lachen
Binnen de kortste keren zit je gewoon weer netjes Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:15

[gast1122] schreef:
Jezelf er constant op betrappen .. En gewoon echt je rug rechthouden ! En anders misschien les ? Dan kan diegene die jouw lesgeeft je daar eens flink op aanpakken Lachen

M'n instructrice hamert er ook heel erg op, maar als ik dan rechtop zit, begin ik heel erg te stuiteren en ik wil m'n paard zo min mogelijk hinderen met mijn houding. Dit zal ook vast vervelend voor 'm zijn, maar beter dan dat ik zit te stuiteren, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:19

Saskiaatje schreef:
[gast1122] schreef:

M'n instructrice hamert er ook heel erg op, maar als ik dan rechtop zit, begin ik heel erg te stuiteren en ik wil m'n paard zo min mogelijk hinderen met mijn houding. Dit zal ook vast vervelend voor 'm zijn, maar beter dan dat ik zit te stuiteren, toch?

Jullie moeten gewoon samen een balans gaan vinden Lachen
Jij rechtop, je paard die er gewoon lekker bij kan lopen zodat jij niet stuitert Knipoog
Dat lukt ook niet 1,2,3 ... Veel oefenen. En beetje bij beetje weer rechtop gaan zitten.
Maar het kan ook vervelend voor je paard zijn dat jij zo achterover hangt hè.
Xx

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:24

misschien een x zonder beugels gaan rijden? dan moet je wel recht op zitten Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:27

eerst proberen met een iets lager draftempo misschien, dan stuiter je niet meteen zo.