Hangen op het paard tijdens inrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Hangen op het paard tijdens inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 17:55

Hallo ik ben een pony met een vriendin aan het inrijden, we zijn nu zo ver dat we erop gehangen hebben vandaag, morgen zijn we vanplan dat weer te doen en als het goed gaat zelfs zitten.

Nu mijn probleem:

Ik krijg hele erge last van mijn buik als ik langer dan 2 minuten hang op de pony, is dit normaal, doe ik iets verkeerd of ??

Reageren maar maar houd het wel netjes!

jibbele

Re: Hangen op het paard tijdens inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:20

heel goed dat je begint met hangen.

Als het hangen goed gaat en hij is braaf, kun je je been er rustig overheen gooien en gewoon gaan zitten. (zo doen wij het altijd)
Dus een half rondje hangen en daarna gewoon rustig gaan zitten.
Als dat goed gaat kun je een paar keer op en afstappen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:26

ja het is niet een natuurlijke houding dus is het normaal dat je er op den duur last van krijgt en de een wat sneller dan een ander. volgensmij ben je goed bezig dus ga zo door groeten fuego

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 18:29

bedankt!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:31

misschien kan je iets meer druk op je beugel houden, zodat je jouw buik kan ontlasten..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 18:33

Bedankt !

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:47

tip: niet te veel eten voor je gaat hangen Ziek Clown

Nee hoor, het is heel normaal dat je daar last van krijgt. Je kan ook met je bovenlichaam wat omhoogkomen (mits je pony daar goed op reageert) en wat meer in de beugel gaan staan. Zorg er daarbij wel voor dat je gewicht goed verdeeld is.
Succes met inrijden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:51

Misschien kun je anders wat meer met je heupen hangen ipv op je buik. Dan kun je gelijk de andere kant wat dieper klopjes geven ed zodat hij went aan beweging en druk aan twee kanten.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:53

In de beugel staan zou ik niet te snel doen omdat je dan maar een kant aan het paard hangt en een eventuele zadelverschuiving het paard kan laten schrikken. Je bovenlichaam omhoog laten komen kan wel, maar het blijft een niet zo prettige houding. Vind het zonder zadel trouwens beter te doen dan met. Dan zit dat zadel in ieder geval niet in je buik te porren. Succes ermee!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:58

Ik zet mijn hand altijd in de rechterbeugel. Heeft verschillende voordelen. Je gewicht is beter verdeeld, je paard went meteen aan het gevoel van je "been" daar, je bewaart je evenwicht beter als er iets onverwachts gebeurt en je hebt minder last van je buik. Tuurlijk, confortabel is het niet, maar voor die paar minuten goed uit te houden hoor!

hennyhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:03

Als je 2 min. redelijk makkelijk kunt hangen, is mijn ervaring dat je ook wel rustig je been erover heen kunt leggen en gaan zitten. Mijn ervaring is zowiezo dat heel wat paarden het prettiger vinden dat je zit, dan zo'n hangende "zak" op hun rug Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:06

Dat is inderdaad wel een idee, ik moet zeggen dat ik bij het inrijden van mijn paarden na twee keer hangen er meestal wel opklom,maar die van mij waren gelukkig dan ook redelijk nuchtere baby's

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:29

Hangen doet pijn, het is ook niet fijn om ontspannen (als dat mogelijk is) op je rug te liggen met iets zwaars op je buik. Het drukt op je maag