ik werk nu al 2 jaar op een shirefokkerij en werk er ook met de hengsten... Ik ga deze vakantie ook een hengst zadelmak maken, hij is echt een lamzakje dus het zal wel van een leien dakje lopen (ik heb er al een zadel opgelegt en hij doet ofdat hij het al jaren gewoon is) maar hoe leer ik hem dat als het zadel op zijn rug ligt dat hij zich moet gedragen als een ruin???
Ik zou er ook graag mee lessen om hem dan later voor te brengen op shows (rasvoorstellingen) Maar op die rasvoorstellingen ga ik hem moeten inrijden tussen waarschijnlijk ook merries of andere hengsten...
Ik zou dan niet graag ongevallen krijgen...
Ik zou eerst hier graag informatie weten over mensen die ook ervaring hebben met hengsten en als het me niet lukt, ga ik er wel een professional bij halen hoor
. Maar ik ken Louis (die hengst) al 2 jaar en als ik hem uit zijn stal haal, als hij een merrie moet dekken, loopt hij als een lammetje naast me totdat ik hem longe geef dat hij ernaartoe mag...Dus dat loopt al van een leien dakje (ik kan ook met hem in een gang lopen waar er ander paarden staan, merries en ruinen, zonder dat hij dom doet (hij kijkt dan zo naar me van 'toe mag ik toch niet een keertje
, dat is echt wel een grappig zicht als hij dan zo kijkt
)Groetjes
] en die liep in de lessen tussen hengstige merries enzo. Maar als ik dan op een show kwam was het allemaal nog effe wat heftiger en dan stond 'ie wel eens rechtop ja. Maar ze zeiden gewoon tegen mij dat ik tegen mezelf moest zeggen; "Ik ben gek!". Haha, lekker droog

, maarja toch lekker doorgedaan met mijn 'niet' geplette hand