Schudden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 11:06

Ik rijd sinds een tijdje op een welsh k pony.
Maar het rare is dat ze zich de hele tijd 'uit'schud Eerst met zijn hoofd en dan met zijn hele lichaam. Dus dan denk je nou het zal wel een vlieg zijn.. Maar ze doet het heel vaak.. Midden in de draf bijvoorbeeld..
Dus dan denk ik er misschien ligt het zadel niet lekker.. Zadel goed leggen./we hebben ook een ander zadel geprobeerd.. Maar niks helpt.

Zal het aan haar hoofdstel liggen..? (zover ik zie is er niks met het hoofdstel aan de hand en zit gewoon goed.).. Maar ze schud niet als we er niemand opzit.. ook als het zadel en hoofdstel nog op heeft.

Ze schud echt iets van 10 x per keer dat ik rijd.. ook opbuiten ritten.

raar probleem maar ja.. Schijnheilig

Hvelreki

Re: Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:38

Mmm... Het zou inderdaad best wel aan het hoofdstel kunnen liggen.. Maar omdat je zegt dat ze niet schud als er iemand opzit, zou dat wel vreemd zijn. Ik denk dat je er zeker baat bij hebt als je haar rug eens laat nakijken Ja. Verder: deed ze het ook bij de vorige eigenaar?

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:56

ze schud niet al er niemand opzit.. Voor de kar schud ze niet.. (kan ze natuurlijk niet echt).. Ja het zou haar rug kunnen zijn inderdaad.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:11

Misschien jeukt het dekje wat onder het zadel ligt? Ik zeg ook maar wat..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:17

ik rij op een manege en het paardje waar ik op rij doet dat ook, alleen buitenen als we buiten hebben gereden ook soms binnen, in draf en galop is het meestal minder, al doet ze dat ook als het warmer wordt, dus misschien ligt het aand ewamte ofzo, of doet je pony het altijd?