Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
). Of meerdere figuren achter elkaar plakken, eerst van hand veranderen, rechts/linsomkeerd, door S-van hand veranderen, grote volte, middellijn noem het allemaal maar op. Wees creatief. Veel schakelen in de gangen zelf , van verzameld naar uitgestrekt en alle tempo's die je zelf kan bedenken. Ook overgangen, b.v van stap naar galop en terug naar stap. Wat ook leuk is, bv op een middellijn of gewoon een lange zijde, proberen zoveel mogelijk overgangen van draf naar stap en halt en weer vooruit te maken. Zo min mogelijk tussenstappen maar wel op je zit. Probeer om in 1 lange zijde van draf-stap-halt-stap-draf. Als je het echt moeilijk (en bijna onmogelijk) wilt maken kan je de galop er ook nog bij nemen. Probeer kleine oefeningetjes zoals wijken gewoon tussendoor eens mee te pakken. B.v Gebroken lijn en dan het laatste stuk rechtrichten en terugwijken naar de hoefslag. Stukje schouderbinnenw. als je gewoon een lange zijde draaft en dan 3/4 passen instellen in s.b.w en dan weer rechtrichten. Goede oefening is ook volte's sluiten, langzaam aan, probeer overal evenver van de hoefslag af te rijden , tot je hem gesloten heb en ga in hetzelfde tempo weer openen. Dat kan je op elke plek doen. Bij elke letter een volte rijden, zowel klein als middel als groot. Bedenk een gek figuur, b.v. een gebroken lijn, inplaats van de X naar b.v K te rijden maar je een soort van halve volte halve baan ( of halve S bocht) terug naar de hoefslag. Probeer een Slangevolte met zoveel mogelijk bogen, erg lachwekkend vooral als er meerdere in de bak zijn zonder te lachen en nog goed ook. Mijn record in een niet zo'n grote bak was 8, maar bij de 5e werd het sjoemelen omdat ik bijna niet meer uitkwam. Rij kleine gebroken lijntjes, inplaats van 5 of 10 meter, rij je 1 meter of juist helemaal naar het andere eind van de bak.
maargoed. zal idd ook wel eens wat proefjes gaan oefenen.. (onder andere mijn eigen die ik moet)