Hakken naar beneden+achterhand erbij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Hakken naar beneden+achterhand erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 22:28

Hoi
Met rijden heb ik 2 problemen, nou ja niet echt problemen, maar dingen die beter kunnen.
Ik heb echt ontzettend veel problemen met m'n hakken naar beneden doen.
De laatste tijd dacht ik dat het wel goed ging en dat ik zo ook uitdrukte (zo voelde het teminste) maar ze zitten nog amper op een recht lijntje Bloos Terwijl ik echt het idee had dat m'n hakken niet verder naar beneden konden.

Ook de achterhand van m'n pony er goed onder rijden lukt niet echt. Hij loopt echt heel ontspannen van voren, zonder dat je hem rond hoeft te vragen. Maar z'n achterhand is er zeker in het begin niet echt onder.

Wie heeft er tips om m'n hakken goed te leren uitdrukken en oefeningen om de achterhand er meer onder te rijden?

Alvast Bedankt
Groetjes Marijke

sjorsie

Re: Hakken naar beneden+achterhand erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:35

dan loopt ie niet echt rond ben ik bang, maar hangt ie, aanleuning komt van achteruit, dus als hij van achteruit niet genoeg loopt kan hij ook niet goed in aanleuning/nagevelijk lopen, probeer veel te schakelen en als het hoofd omhoog komt, vriendelijk rond vragen, zal in het begin vaak gebeuren, verder veel sturen en voltes draaien om je paard om je been heen te krijgen en meer actie van het binnenachterbeen te vragen, als je dit vaker doet zal dit echt schelen, maar kost tijd. Voorwaarst houden is echt het belangrijkst, pas als dit lukt zal hij echt gaan nageven en niet hangen.

edit: hakken uitdrukken: doe voor je gevoel je tenen overdreven naar binnen, meestal zakken je hakken dan, voelt eerst wat vreemd, maar went snel

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:47

Bedankt voor de tip Lachen

Hier trouwens even een vb foto, alhoewel op deze foto z'n achterhand er redelijk goed bij is
Afbeelding

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:10

Op die foto is z'n achterhand er niet onder. Hij loopt op de voorhand en hangt in je handen, waardoor hij veeeeeeel te diep loopt.
Om hem op de achterhand te zetten begin je met veel overgangen te rijden tussen gangen en verruimen en vertragen binnen dezelfde gang. Leer jezelf aan minstens twee overgangen per rondje, dat kan ook binnen een figuur zijn. Blijf zolang van de teugels af. Je paard zal vanzelf nageven als hij vanachter sterk genoeg is en dan heb je een heel licht paard. Goede begeleiding is hierbij een vereiste. Met name zitles zal je waarschijnlijk veel helpen. Ikzelf heb veel baad gehad bij de dressuurtak van centered riding. Wordt ook gelijk je houding beter.
Veel succes!