Maar een paar maanden geleden was ze begonnen met stijgeren en bokkebij andere meisjes dus misschien hebben zij iets fout gedaan?. Vandaag deed ik haar ff in de longeerbak met zadel op ff kijken of ze dan ook zo zou doen nou(zonder mij erop) toen draafde ze heel ontspannen en niks aan de hand. Maar als je er dan op gaat word ze helemaal dribbelig. En na een tijdje gaat ze trillen en schudden met haar lichaam. Dan lijkt me haar iets dwars zitten. En later gaat ze bokken.
Maar ze gaat ook stijgeren en bokken als ze iets ziet wat eng is of geen zin meer heeft.
De DA kan niet komen want het is niet mijn paard. En die mensen willen er geen DA bij halen. Want ze heeft nergens pijn als je voelt op haar buik/rug enz.
Wat denken jullie ? Zou ze het doen omdat ze me er echt af wilt hebben of geen zin meer heeft. Of zou het echt een 'medische'oorzaak zijn. Misschien een combinatie?
Ze is trouwens al wel een paar jaar onder het zadel. En voor de kar is ze hartstikke makkelijke en stijgert niet en doet ze niks .. Ook niet op straat. Maar als er iemand opzit en er is iets engs gaat ze stijgeren. Maar ze doet het op straat ook gewoon uit het niets..
Ook op de terug weg.. Terwijl ze toch snel naar huis wilt.
Kunnen jullie helpen

sorry voor het warrige verhaal
.