Mijn verzorgpaard rent volgens mijn eigenaar, in een gekke bui naar achteren de sloot in. (de rede waarom hij dat doet weet de eigenaar en ikzelf niet) De eigenaar heeft het wel is meegemaakt en die vind het doodeng. Mij lijkt het, als ik eenmaal weer met mooi weer naar buiten ga, ook niet erg prettig
. Als je het paard de teugels een beetje naar voren houdt een tikje achter je kuiten geeft dat ie naar voren moet lopen, gaat het paard gewoon nog sneller naar achter, volgens de eigenaar. Weet iemand een oplossing of een paar goeie tips wat ik eraan kan doen?Dit gebeurd trouwens alleen als het paard niet met een groepje naar buiten rijdt. Maar ik kan niet altijd regelen dat ik samen met iemand andersnaar buiten ga, en zelf wil ik ook wel eens alleen buitenrijden.
Eerst stapte ik af en dan liep ik naast haar. maar toen ze dat in de gaten kreeg en dat natuurlijk makkelijker vond, kon ik er helemaal niets meer mee. Nu als ze plots omdraait en achterwaarts loopt en steigerd krijgt ze een tik met de zweep en dan loopt ze weer voorwaarts. Elke keer als ze het doet strafte ik haar echt! En nu, 2 maand later vind ze het heerlijk om alleen te gaan en doet ze ook niet meer zo vervelend. Ze moest gewoon even weten dat we echt naar buiten gingen en ze moest even door de moeilijke periode heen. En dat is nu helemaal afgerond
Succes
toen ik eerst afstapte en er naast ging lopen liep ze zo heerlijk met me mee. Het was niet dat ze iets eng vond ofso! Gewoon STREKEN
best grappig totdat je je bedenkt de het een kanaal was die niet ondiep is
Had ook niet anders verwacht. Pb maar als je meer wilt weten is misschien wat netter... Maar ik denk dat ik idd wel weet wie jij bent! haha, wel grappig dat je nu weer op dezelfde stal terug bent voor een nieuw paard
)
Dat was voor My Way echt de enige manier, omdat ie dan toch de richting uit ging die ik wilde. Na een paar meter draai je weer om en geef je hem de kans om vooruit te lopen. Doet ie het niet, herhaal je het hele riedel weer.