Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?

) areke schreef:Ik heb het die van mij geleerd door op het verkeerde been licht te blijven rijden en steeds harder draven tot ze in galop sprong.
Met de hulpen erbij voor de gallop.
Na een paar x had ze de hulp voor de gallop door en srpong ze netjes op de hulp aan.
(nu moeten we alleen nog aan een rustige gallop werken)

_Maggy_ schreef:Maar dat doe ik wel! Als zei goed reargeert op de hulp voor de galop laat ik haar altijd even uit galoperen (ze wil graag galoperen) en probeer het daarna niet meer.
_Maggy_ schreef:@ CrazyCat; Ik probeer aan te galoperen, zit ze in de galop neem ik haar na 1 rondje/half terug en probeer het weer net zo lang tot ze 1 x goed reargeert dan stop ik op die hand met de galop
En als je weer bij een hoek komt, nog een keer proberen door door te zitten, buitenbeen naar achter, aan drijven met binnenbeen. Korte maar duidelijke hulpen geven. Desnoods klein tikje op schouder dat ie moet opletten.
. Mijn vzpony was toen ik met hem begon zadelmak en ik heb hem 'ingereden', hij kan momenteel al bijna alles maar de galop wil moeilijk lukken onder het zadel. We zijn hier nu ong. 6 maanden mee bezig (met de galop, hij is nu ong. 10 maanden ohz. Kent stap, draf, stuur- & stemhulpen, beenhulpen). Aan de longe gaat de galop wel goed, dus daar zijn we nu wat meer mee aan het oefenen, maar de hulpen voor de galop onder het zadel snapt hij nog niet. We lessen ook, en we oefenen dan ook met de galop (er moet dan wel iemand helpen met de stem/meerennen oid) maar hij moet leren dat hij niet alleen maar moet versnellen want het is alleen een andere gang van beenzetting.