Uitbreken op wedstrijd in linkergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Uitbreken op wedstrijd in linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:30

Mijn paard heeft dat hij in de link galop uitbreekt op de volte op wedstrijden.
Het rechte stuk gaat prima, maar zodra ik de volte in stuur trekt hij zijn hoofd naar rechts en dramt door naar rechts toe..

Alleen na het aanspringen in de galop.. Daarvoor niet.. Want dan loopt hij ook netjes nagevelijk en ontspannen rond en doet hij precies wat ik hem vraag.. Het gaat puur om de galop..
De rem dus ver te zoeken dan.. Het is net of hij een waas krijgt en niks meer voelt oid..
Als hij daarna we draaft loopt hij ook weer netjes nagevelijk en doet precies wat ik hem vraag..
Dit probeem is overigens een stuk erger als er ook nog eens andere paarden in het zicht lopen..

Iemand tips?

(Lichamelijk is hij volledig in orde verder.. Hij doet dit thuis ook niet en galoppeert daar prima)

Anoniem

Re: Uitbreken op wedstrijd in linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:36

Naar oefenparcoursen gaan waar je de tijd krijgt om dit netjes rijtechnisch te fixen. Goed die linkerschouder rechtop tikken met je linkerbeen en stelling nemen naar links, goed doorsluiten met je buitenteugel en buitenbeen.
Oefenparcoursen zijn ideaal voor dergelijke problemen.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 19:39

Sonja schreef:
Naar oefenparcoursen gaan waar je de tijd krijgt om dit netjes rijtechnisch te fixen. Goed die linkerschouder rechtop tikken met je linkerbeen en stelling nemen naar links, goed doorsluiten met je buitenteugel en buitenbeen.
Oefenparcoursen zijn ideaal voor dergelijke problemen.

Mmm ja daar heb ik er ondertussen al 7 van gehad, maar zonder resultaat..
Hij doet het ook alleen dan, dus thuis is er niet goed op de trainen..
Ik probeer op dat moment mijn handen naar binnen te doen, mijn rechterbeen goed aan te drukken en tegen zijn voorbeen te tikken met mijn zweep.. Hij gaat gewoon net zo lang door totdat hij óf buiten de ring is óf bij de andere paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:43

Krijg je het op oefenparcours dus niet opgelost? Dan is er een hele simpele oplossing, al klinkt dat niet leuk: betere ruiter erop zetten in het oefenparcours. Deze ongein moet 'ie echt zo snel mogelijk afleren. Laat desnoods een pro hem een paar keer oefenstarten. Dan ben je d'r vanaf.