Voor geen mogelijkheid aan de teugel lopen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Voor geen mogelijkheid aan de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:00

Hai..
Misty wil voor geen mogelijkheid aan de teugel lopen, heb al vanalles geprobeert,
En voor zover ik weet, heb ik geen gespannen hand.

Hebben jullie tips of 'trucjes' om dr aan de teugel te laten lopen?

KimDai

Re: Voor geen mogelijkheid aan de teugel lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:01

Les nemen van een goede instructeur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:09

Aan de teugel is geen doel, dat is slechts het resultaat van goed rijden. Enige juiste antwoord is dus beter leren rijden.

Trucjes zijn er alleen om je paard in de krul te trekken. En dat doen al veel te veel mensen.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:15

Ik zou, als ik jou was, gaan werken aan de achterhand van je paard. Aan de teugel lopen is niet even een 'trucje' die je je paard kan leren. Hoogstens in de krul trekken, maar dat is ook geen houding van hoe 'goed' rijden hoort te wezen. Neem les van een goede instructrice, ga longeren met bijzet of een slof aan het zadel vast gemaakt. Dit zorgt voor genoeg ontspanning in de rug en je pony zal een natuurlijk ontspanningsproces aangaan. Geloof me, het gaat dan veel beter!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:16

Sonja schreef:
Aan de teugel is geen doel, dat is slechts het resultaat van goed rijden. Enige juiste antwoord is dus beter leren rijden.

Trucjes zijn er alleen om je paard in de krul te trekken. En dat doen al veel te veel mensen.

Whoah! Nee dat zou ik nóóit doen!
Ik ben er ook nog niet echt heel veel mee bezig, het meeste van de tijd dat ik rijd zorg ik dat ze ontspant, maar als ik dan de teugels op maat neem (want ik heb ze meestal iets slonzig hangen op 't begin) doet ze dr hoofd zo ver mogelijk de lucht in (heb er al een martingaal aan) en ontspant ze zich niet meer totdat de teugels weer losser gaan.
Ik weet wel dat ze erg gevoelige mondhoeken heeft, en ze heeft ooit met een cross mee gedaan, met een ander meisje. en die heeft dr hele mondhoeken kapot getrokken. Ik heb foto's gezien van hoe het er toen uitzag, sneeën van ong. 2cm!
Misschien kan het zijn dat ze van me moet weten dat ik haar nooit in dr mond zou gaan hangen/trekken.. Lachen

Ik zoek nu eerst de ontspanning op, en misschien komt het vanzelf wel! Anders kijken we nog wel verder. Ik ben al heel trots dat ik de sjees-kees-acties op buitenrit al heb afgeleerd Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:23

gewoon lessen en geduld hebben.

geen trucjes Knipoog

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:31

Mag ik je vragen met wat voor bit je rijd. Als je een watertrens hebt zou ik, als ik jou was, overgaan op een bustrens. Ze liggen iets minder rustig in de mond maar als je met een watertrens bijvoorbeeld speelt/stuurt kan door het draaien van de ring een stukje lip in de mondhoek worden meegenomen. Een bustrens in vast en heeft dit dus niet. Je pony wordt dus bij een watertrens afgestraft voor nagevelijkheid. Misschien het proberen waard.

Daarnaast: les!

beautylover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:39

een pony waar ik op rij daar mag je niet bij in de mond komen ik moet dus alles doen met mijn benen.
als je dan iets te hard volgens haar in haar mond komt meteen hoofd in de lucht.
maar als je je benen gebruikt zonder in de mond te kome
dan loopt ze mooi aan de teugel

en veel les volgen!!!!!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:40

Ik rijd nu met een bustrens, hiervoor gereden met D-trens.
Ze is gewoon heel kijkerig, en tja, als je zo naar 'beneden' moet kijken kun je niks zien hè Knipoog

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 16:41

beautylover7 schreef:
een pony waar ik op rij daar mag je niet bij in de mond komen ik moet dus alles doen met mijn benen.
als je dan iets te hard volgens haar in haar mond komt meteen hoofd in de lucht.

en veel les volgen!!!!!

Dat heb ik dus ook. Maar als ik maar heel iets met m'n benen eraan kom, gaat ze gelijk in de volgende versnelling..

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:43

Ik zou als ik jou was les nemen Lachen
Dan zal je paardje het ook niet meteen doen, maar dat gebeurt uiteindelijk vast wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:55

beautylover7 schreef:

en veel les volgen!!!!!

dan heb je dus geen aanleuning, als je niet aan de mond kunt komen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:01

Sonja schreef:
beautylover7 schreef:

en veel les volgen!!!!!

dan heb je dus geen aanleuning, als je niet aan de mond kunt komen Knipoog

en Achter de teugel....

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:06

Ik zou gewoon de teugels op maat maken, niet te strak, weinig speling erin en flink blijven drijven. Drijven is alles. Zodra ze nagevelijker begint te worden. Dus te zakken in haar hoofdhouding neemt ze het bit vast ook beter aan en kan je meer gaan spelen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:10

[quote="MistieIk weet wel dat ze erg gevoelige mondhoeken heeft, en ze heeft ooit met een cross mee gedaan, met een ander meisje. en die heeft dr hele mondhoeken kapot getrokken. Ik heb foto's gezien van hoe het er toen uitzag, sneeën van ong. 2cm!
Misschien kan het zijn dat ze van me moet weten dat ik haar nooit in dr mond zou gaan hangen/trekken.. Lachen
[/quote]

Misschien eens bitloos proberen? Als ze blijkbaar erg gevoelige mondhoeken heeft, doet het bit haar misschien gewoon pijn, of ze heeft gewoon zo'n vervelende ervaring gehad met het bit (wat jij beschrijft) dat ze er bang voor is geworden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:10

Trucje? Rechtrichten Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:25

Les van een goede instructeur/instructrice nemen Knipoog ' Aan de teugel' niet als doel zien, maar als resultaat Lachen Geen trucjes Knipoog Succes!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:43

VeerenAshley schreef:
[quote="MistieIk weet wel dat ze erg gevoelige mondhoeken heeft, en ze heeft ooit met een cross mee gedaan, met een ander meisje. en die heeft dr hele mondhoeken kapot getrokken. Ik heb foto's gezien van hoe het er toen uitzag, sneeën van ong. 2cm!

Misschien eens bitloos proberen? Als ze blijkbaar erg gevoelige mondhoeken heeft, doet het bit haar misschien gewoon pijn, of ze heeft gewoon zo'n vervelende ervaring gehad met het bit (wat jij beschrijft) dat ze er bang voor is geworden.[/quote]

Ik heb al een Hackamore aangeschaft (omdat het gewoon echt niet gaat anders bitloos, en da's ook bitloos, nouja, neusbit..
Dat gaat helemaal niet, dan heeft ze het gevoel dat ze helemaal niks meer moet doen.. Alleen Galop of slakkenstap..
verschrikkelijk. Maar nu ik van een scherp D-trensje naar een Bustrens ben gegaan, gaat 't al een stuk beter!

En ik zie het ook niet als doel, maar toch zou ik graag willen dat ze mooi in de krul gaat lopen. (en ik dwing haar er echt niet toe, als het niet gaat de eerste tijd, maakt het me ook niet uit hoor! Geen verkeerde dingen van me gaan denken, want dat zou ik echt nooit doen! Ben nu eerst de ontspanning op aan het zoeken en dan kijk ik wel verder Lachen
Ben al heel trots dat 't nu zo goed gaat buiten Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:19