oefening hakken uitdrukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

oefening hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:27

hoi

ik heb een probleem. ik moet mijn hakken uitdrukken tijdens het rijden en doe dit niet
nu wil ik hier aan gaan werken. ik wil dus mijn kuitspier trainen
ik heb van mijn instructrice oefeningen gehad voor als ik rij( zonder beugels stappen en draven, met voet om hoog om laag bewegen en rondjes draaien met voet)
nu zou ik graag van jullie andere oefeningen en het liefste oefeningen voor als ik niet op het paard zit.

ik ben benieuwd

Kahawa

Re: oefening hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:29

Op een trap of een randje kun je dat oefenen. Kan het niet zo goed uitleggen.

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:38

ik zou zo even niet een oefening weten voor als je niet op het paard zit, maar ik heb een tijdje en instructrice gehad die er heel erg op ging letten of ik mijn hakken goed uitdrukte (omdat ik dat soms ook wel eens wil vergeten Bloos ) en die zei dat ik moest doen alsof er een zak aardappelen aan hing. Ze liet me er de hele tijd weer aan denken dat ik m'n hakken uit moest drukken. In het begin moest ik het even heel overdreven doen en dan wen je zeg maar aan die "stand". Verder moet je een beetje druk hebben op je tenen op de beugels, dan ga je vanzelf je hakken uitdrukken en je moet er eerst zelf steeds aan denken en oefenen dan lukt het wel! succes! Knipoog

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:19

Een oefening zonder paard weet ik ook niet.
Maar tijdens het rijden moet je je er heel erg bewust van zijn, ook bewust van de hele stand van je benen en tenen.
Daarna moet dit onbewust goed gaan.
Veel blijven oefenen dus. SUCCES

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:31

Misschien oefenen op de trap... met je tenen op de punt staan en dat met je hielen naar beneden zakken. En constant proberen op je hakken te leten, dan komt het vast goed!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 06:08

Ik oefende altijd op de fiets: Overdreven tenen naar binnen en hakken naar beneden drukken op de trappers.
Overigens denk ik niet dat er vaak op gewezen worden dat je je hakken uit moet drukken helpt; vaak zetten mensen een ander deel van van hun lichaam vast, omdat ze zo hard proberen om goed te zitten. Een visualisatie werkt voor de meeste mensen beter: denk dat er water langs je benen stroomt en dat het via je hakken los moet laten, of dat je hakken in verbinding staat met het middelpunt van de aarde en dat die eraan trek. De meeste mensen blijven op die manier ontspannen in de rest van hun lijf.

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:07

Tip, is al heeeeeeeeeeeeel oud, maar werkt nog steeds perfect.
Je kunt heel goed trainen door op je tenen te gaan staan 2 stappen te lopen en dan op je hielen, dus met je tenen naar boven 2 stappen te zetten en dit steeds herhalen.

Op de 1e trede van de trap gaan staan op je tenen en dan voorzichtig doorveren is ook een goede oefening.

Sterkte Knipoog Haha!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:17

Je moet je hakken ook helemaal niet bewust uitdrukken Knipoog
Je moet je tenen, viet en enkel leren ontspannen.
In stap hangt je voet dan ongeveer horizontaal, in draaf gaan je hak automatisch naar beneden op het moment dat je stopt met 'op je tenen staan' in de beugels.
Als je bewust je hak naar beneden gaat drukken maak je idd veen spanning in je lijf. Je hebt dan bijvoorbeeld je kuit al gespannen, terwijl je je paard met aandrijven bijvoorbeeld door het spannen van de kuit een hele lichte hulp kan geven. War niet meer lukt als die al gespannen is natuurlijk.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:21

ik zet hier even een stipje neer.
kan ik even mee oefenen Haha!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 12:51

bedankt voor de reacties
ik ben al aan t oefenen op de trap

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:32

de truc is om je hakken niet uit te drukken, maar je tenen op te lichten. dit gaat veel makkelijker dan je hakken uitdrukken en je voelt het veel minder op je scheenbeen. Bovendien steek je zo ( als het goed is!) niet je been vooruit, maar blijft hij in dezelfde positie. verder, als ik merk dat mijn hakken niet meer zo naar beneden zijn, ontspan ik heel mijn been. no way dat die hakken dan nog omhoog willen! veel succes verder Lachen