ik heb 2 jaar op een manege gestaan waar mijn hafflinger dagelijks alleen maar mais te eten kreeg. hij kon de hele dag door eten. hierdoor is hij steeds dikker geworden en ging zijn conditie achteruit. ik reed/rij elke dag op mijn hafflinger en in het weekend maakte we zelfs buitenritten met de kar die wel 2 tot 3 uur konden duren.
dus om mijn pony meer voorwaarts te houden ben ik hem eigenlijk (onbewust) gaan schoppen. in de les werd hier eigenlijk helemaal niets over gezegd. heeeeeeeeeel zelden werd er gezegd benen stiller.
we zijn bij die manege weg gegaan en staan nu op een veel betere manege. ik krijg goed les en mijn pony krijgt nu beperkt eten. nu wordt er hardstikke vaak in de les gezegd wat ik fout doe( eindelijk!!!)
maar nu komt mij vraag
ik schop mijn paard dus eigenlijk om hem aan te sporen, dit wil ik dus zosnel mogelijk afleren! moet ik dit langzaam opbouwen dus: de eerste 10/20 minuten van de les mijn benen stil houden en met mijn kuiten aansporen( en vervolgens weer het ''oude patroon'' doen) of meteen beginnen om mijn benen de hele les stil te houden.
volgens mij moeder moet ik de eerste 10/20 minuten van een les proberen mijn benen stiller te houden en de rest in het oude patroon doen.
alvast bedankt
(sorry voor mijn lang verhaal
)