pony gooit zijn hoofd omhoog tijden het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam98

pony gooit zijn hoofd omhoog tijden het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 12:19

heey ..
ik geef 1 jongentje les op een shetlander.
die Shet ziet er hele lief uit maar als dat jongentje der op zit dan is die niet meer braaf.
Hij gooit hoofd omhoog en dan kan je niks meer dit is echter heel vervelend omdat wij er ook buitenritten mee maken soms is die zelf zo vervelden dat dat jongentje gewoon eng vind.
Wand hij gooit zijn hoofd omhoog en gaat er dan vandaar dat doet die ook bij buitenritten.
als het te erg word ga ik er even op en laast toen zat ik er even op en ik merk het echt heel goed je voelt het gewoon aan komen heel gek .
ik heb alles geprobeert maar niks hebt .
heb even met touwtje geprobeert aan het bit en zingel vast maar die trok die kapot .
gisten heb ik dat jongentje voor het eerst even sporen gegeven kijken wat die dan doet.
toen liep die gelijk goed maar dan na 10 minuten ( hij rijd in het weiland ) is die weer vervelend gooit zijn hoofd om hoog en rend naar een ander grasveld.

Wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Alvast bedankt
groetjes doreen

p.s.
Ik had al een topic hier over gemaakt maar ik dacht dat het hier wel beter zou staan
p.s.2 het kan niet aan haar tanden liggen wand ze heeft vorige jaar nog een hele oparatie gehad.

iemand raade mij een martingaal aan is dat misschien een idee ?

iTequilai

Re: pony gooit zijn hoofd omhoog tijden het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:52

misschien een x bijzet teugels of martingaal proberen... maar ik weet niet of die wel in zo'n kleine maat er zijn

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:56

Ik zou sowieso niet meer op buitenrit gaan, voordat dit is opgelost. levensgevaarlijk! Een losse martingaal is wellicht een idee, dat jongetje is nog niet handig genoeg om het op te lossen.
Is die shet wel fatsoenlijk ingereden? Sporen lijken me sowieso niet zo'n slim plan!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:57

Martingaal lijkt me de beste oplossing Knipoog
Sporen lijken me niet zo handig Lachen

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:59

Heeft de Shet geen rugproblemen?
Sporen hebben zowiezo geen zin..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:00

Ik snap het even niet; die Shet is vorig jaar geopereerd en dus kan het nu niet aan de tanden/kiezen liggen?
Ik zou toch echt even een tandarts laten kijken om lichamelijke problemen echt 100% uit te sluiten. Er kan in de tijd tussen die operatie en nu alsnog wel iets verandert zijn in het gebit. Zoals je het omschrijft denk ik dat de pony ergens last van heeft. Gebit, rug, spieren?
En sporen? Nou, dat lijkt me echt niet de oplossing.........

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:50

omdat de tandarts net geweest is en dierenarts Lachen
vandaag even met met jongetje en shet buiten wezen stappen ( klein buitenritje ) en toen dee ze niks meer dus het is echt ondeugent heid wand waarom doet ze het wel in de bak enzo

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:54

RicardoOpa schreef:
Heeft de Shet geen rugproblemen?
Sporen hebben zowiezo geen zin..

oo was ik even vergeten te zeggen het jongetje is erg klein voor zijn leeftijd is 10 maar komt met zijn voeten en stijgbeugels en kan dus nauwlijks aansporen.
dat jongentje is wel sterk maar soms te weining als die sporen om had kon die beter aan sporen.
de sporen waren van rubber en het waren stompen sporen dus het hielp een klein beetje