Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovelucydan schreef:profesionele hulp erbij halen, voor er iemand in het ziekenhuis ligt...............
DeniseES schreef:Bedankt voor de reacties! Dat meisje moest idd naar het ziekenhuis, bekken gekneusd...
Maar met het zadelmak maken, hij heeft flink lopen trappen, maar toen het zadel eenmaal zat, was hij er ook klaar mee. Nu kunnen we hem gewoon opzadelen en hij doet niks meer...
Met het hoofdstel heeft hij ook flink lopen klooien, maar nu kan je dat ook gewoon indoen... We gaan deze week nog even aankijken hoe het gaat nu ik weer terug ben, maar we hebben er een hard hoofd in. Al blijven we het deze week echt nog proberen...
Zou het misschien kunnen dat als we met hem naar buiten gaan, iemand aan de longe op de fiets, kijken hoe dat gaat, en als het goed gaat zonder longe proberen?
DeniseES schreef:Ow sorry! Maar die gaat ook mee, ze gaan altijd samen naar hun paardjes toe, dus denk dat die ook mee naar buiten is geweest, is vaker gedaan. Maar ik zal het nog even navragen
DeniseES schreef:Zou het misschien kunnen dat als we met hem naar buiten gaan, iemand aan de longe op de fiets, kijken hoe dat gaat, en als het goed gaat zonder longe proberen?
Als je een hoef in je gezicht wilt! Ik zou eerst maar eens zorgen dat je dat paard in de bak onder controle hebt. Nogmaals: haal er professionele hulp bij. Ditmaal waren het 'slechts' gekneusde botten, maar dit kan veel slechter aflopen ( voor zowel paard als ruiter ). DeniseES schreef:Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het probleem is dat we geen longeerkraal hebben, maar alleen een weide (er wordt aan de bak gewerkt, als die af is zouden we wel een stuk af kunnen zetten en kan ik met hem gaan loswerken) Maar een ander probleem is dat hij aanvalt aan de longe als er niemand op zit. Dus weet ik niet of dit verstandig is om te doen.

DeniseES schreef:Bedankt voor de reacties! Dat meisje moest idd naar het ziekenhuis, bekken gekneusd...
Maar met het zadelmak maken, hij heeft flink lopen trappen, maar toen het zadel eenmaal zat, was hij er ook klaar mee. Nu kunnen we hem gewoon opzadelen en hij doet niks meer...
Met het hoofdstel heeft hij ook flink lopen klooien, maar nu kan je dat ook gewoon indoen... We gaan deze week nog even aankijken hoe het gaat nu ik weer terug ben, maar we hebben er een hard hoofd in. Al blijven we het deze week echt nog proberen...
Zou het misschien kunnen dat als we met hem naar buiten gaan, iemand aan de longe op de fiets, kijken hoe dat gaat, en als het goed gaat zonder longe proberen?
voor hem hebben we dat wel, maar andersom is daar niet zoveel meer van over... Kijken of het dan beter gaat, mocht het niet gaan, dan hebben we nog n back-up adres (stal waar ze o.a. trekpaarden inrijden)