Ik heb eindelijk terug de tijd gevonden en terug de stap gezet om paardrijlessen (dressuur) te gaan volgen.
Nu, waar ik zou beginnen zijn de dressuurlessen gericht op de "klassieke dressuur".
Nu vroeg ik me af is dit aan te raden of net niet,... wat is het grote verschil dan met het (engelse) "gewone/normale dressuur" ?
Zal ik bij het volgen van klassieke dressuur dan ook de hedendaagse (dus die je meestal ziet) dressuur kunnen rijden...??
Neem nu bijvoorbeeld ik ga naar een andere stal/manege waar het gewone dressuur is, zal ik dan terug vanaf nul moeten of kan ik dan gewoon verder waar ik gekomen was?
Ik heb dus altijd al dressuurruiter willen worden...
Nu ik eindelijk de stap zal zetten en ermee wil doorgaan wil ik natuurlijk de juiste stap gaan zetten

(ik zou dus graag terug bijna vanaf 0 beginnen, want met men paardrij verleden ben ik nooit verder geraakt dan wat de persoon voor mij volgen tijdens de groepsles, dus qua niveau was ik nog maar een prutsruiter

Ik zou graag in men leven nog een tamelijk goed niveau willen behalen als dressuurruiter, dus alle hulp is welkom.
Vriendelijke groetjes,
Tom.